033 - 7600530 info@conceptsales.nl

Blog

Laatste blogs
Contentmarketing kost vaak veel tijd en levert weinig op

Contentmarketing kost vaak veel tijd en levert weinig op

Al jaren is het een begrip en zweren marketeers erbij: contentmarketing. De praktijk is grillig. Dure specialisten worden overgehaald om content te schrijven, maar de gewenste leads blijven uit. In dit blog de valkuilen van contentmarketing en natuurlijk ook de...

Een handig stappenplan voor GDPR

Een handig stappenplan voor GDPR

Nog een maand en dan heb je natuurlijk je GDPR helemaal geregeld. Daarom hieronder nog even voor de zekerheid een handig checklistje om af te vinken. En wat tips om te zorgen dat je marketingafdeling er ook klaar voor is. Als bestuurder ben je verantwoordelijk, dus...

De duurste productlaunches blijven tussen v1 en v2 hangen

De duurste productlaunches blijven tussen v1 en v2 hangen

U kent ze vast wel de bekende schoenen met rubberen zolen? U weet wel, de schoenen die al sinds 1908 bestaan en uit Malden Massachussetts komen! Jawel... u weet het wel die schoenen van Marquis M., welke later ook in een tennisuitvoering werden uitgebracht.   De...

Jouw businesscase of ROI is zinloos

Jouw businesscase of ROI is zinloos

Wat heeft een stijgend vliegtuig met jouw go-to-market te maken? Crasht jouw go-to-market, of stijg je op tijd op?   Als een nieuwe dienst in de markt wordt gezet, hoor je lucht- en ruimtevaarttermen. Een dienst moet worden gelanceerd. (Verkoop)succes moet...

End Of Life kost geld – houd je daar rekening mee?

End Of Life kost geld – houd je daar rekening mee?

"If you pay peanuts you get monkey", dat is een veel gedane uitspraak. Toch wil ik je in dit blog drie manieren voorhouden waarmee je geheel gratis jouw marketing en leadgeneratie kunt verbeteren. Ik gebruik ze in de dagelijkse praktijk en heb er bijzonder veel...

Van grijze muis naar aantrekkelijke leadgenerator

Van grijze muis naar aantrekkelijke leadgenerator

Ontwikkeling kost geld. EOL ook. Ga je er slim mee om? (Als ik dienst schrijf, bedoel ik product, dienst, dienstverlening, aanbod, beleving etc. Wat het maar is wat jij aan je klanten aanbiedt.)   Dat ontwikkeling van een nieuwe dienst geld kost, snappen we. Dat...

Drie boosdoeners waarom uw diensten geen succes worden

Drie boosdoeners waarom uw diensten geen succes worden

Ineens wordt jouw dienst niet meer verkocht. Je werkt steeds harder, geeft meer korting en toch lukt het niet. Waar ligt dat aan? En vooral hoe kun je dit voorkomen? En wat heeft entropie hier mee te maken?   Entropie is de maat voor wanorde. Het is de tweede wet...

Waarom het krachtenveld van uw dienst relevant is

Waarom het krachtenveld van uw dienst relevant is

Mijn naam is Richie van Heuven van Staereling en met veel plezier mag ik mijzelf introduceren als Consultant bij Conceptsales. Ik ben altijd gefascineerd geweest door IT en dan met name de kracht die het kan hebben om organisaties vooruit te helpen. Daardoor ben ik 15...

Geslaagde relatiedag op 21 april 2016

Geslaagde relatiedag op 21 april 2016

Met regelmaat voer ik gesprekken met klanten over waarom diensten niet gekocht worden door klanten. Vaak begint z’n gesprek met “we hebben te weinig leads” of “sales is niet in staat om toegevoegde waarde te verkopen”. In één van mijn laatste gesprekken betrof het een...

Drie goede tips om geen leads te krijgen

Drie goede tips om geen leads te krijgen

Als je dan toch een relatie-evenement organiseert, pak dan die ene dag in april dat het mooi weer is. Dat moet de organisator van het Conceptsales evenement, Wouter, gedacht hebben. Tjsa, wat was het mooi weer en wat hebben we heerlijk genoten. Vooral door de opkomst...

Marketing automation blijkt lastig voor ICT-bedrijven

Marketing automation blijkt lastig voor ICT-bedrijven

Nog een maand en dan heb je natuurlijk je GDPR helemaal geregeld. Daarom hieronder nog even voor de zekerheid een handig checklistje om af te vinken. En wat tips om te zorgen dat je marketingafdeling er ook klaar voor is. Als bestuurder ben je verantwoordelijk, dus...

9 manieren om een nieuwe dienst te verknallen

9 manieren om een nieuwe dienst te verknallen

U kent ze vast wel de bekende schoenen met rubberen zolen? U weet wel, de schoenen die al sinds 1908 bestaan en uit Malden Massachussetts komen! Jawel... u weet het wel die schoenen van Marquis M., welke later ook in een tennisuitvoering werden uitgebracht.   De...

Being a Cisco Partner in a disruptive world!?

Being a Cisco Partner in a disruptive world!?

De wereldwijde markt voor salestraining is 2,54 miljard euro groot. Toch leveren de meeste salestrainingen geen blijvende resultaten op. Hoe komt dat? Graag sta ik even stil bij de definitie van sales training: “Sales training is het proces om vaardigheden, kennis en...

Ook zo lekker koud gebeld vandaag?

Ook zo lekker koud gebeld vandaag?

Heb je wel eens je bedenkingen of je marketing voldoende bijdraagt aan je commerciële doelstellingen? Of heb je geen duidelijke richting wat er uit het marketingproces moet komen? Dan maak je waarschijnlijk één of meer van de ‘marketingfouten’ die we in deze blog...

Wat gaat de Nederlandse markt doen met telefonie?

Wat gaat de Nederlandse markt doen met telefonie?

Innoveren is nodig; je moet het op tijd doen; je moet het snel doen (zie sneller innoveren voor meer winstgevendheid).   Toen Motorola zag dat mobiele telefoons niet overal bereik hadden, dachten ze dat klanten dat wel zouden willen. Ze vonden een gat in de...

Hoe hoofdpijn geld op kan leveren

Hoe hoofdpijn geld op kan leveren

In een recent gesprek met een propositie manager en een delivery manager liep de discussie flink uit de hand. Wat was er aan de hand: met veel passie en vuur trok de propositie manager aan de ontwikkeling van een nieuwe propositie, zij stond als de CEO voor haar...

Het managen van diensten doe je zo

Het managen van diensten doe je zo

ICT en telecombedrijven zijn druk bezig met convergentie, unified communications, cloud diensten en hosted voice. Om de bedrijven te helpen bij hun dienstontwikkeling is het elementair te weten wat de markt al doet op deze gebieden en of en wanneer zij stappen gaan...

Een goed voornemen: diensten meer rendabel maken

Een goed voornemen: diensten meer rendabel maken

In een recent gesprek met een propositie manager en een delivery manager liep de discussie flink uit de hand. Wat was er aan de hand: met veel passie en vuur trok de propositie manager aan de ontwikkeling van een nieuwe propositie, zij stond als de CEO voor haar...

Op naar een betere klantbeleving

Op naar een betere klantbeleving

Ik krijg veelvuldig de vraag waarom het zo lastig is om diensten verkocht te krijgen. "We hebben geweldige diensten, maar de omzet viel toch een beetje tegen, en de marges zijn lager dan we hadden verwacht". Vaak wordt het antwoord hierop gezocht bij sales. Want sales...

Propositie Management as a Service

Propositie Management as a Service

Een paar weken geleden zag ik op social media en bij RTL Late Night verschillende filmpjes van buschauffeur Shandrick Elodia. Hij staat bekend als leukste of ‘mafste’ buschauffeur van Nederland. Toch is hij ontslagen door zijn werkgever. Shandrick hield er een mooie...

In 5 stappen van technische inhoud naar waardevolle oplossing

In 5 stappen van technische inhoud naar waardevolle oplossing

Ik krijg veelvuldig de vraag waarom het zo lastig is om diensten verkocht te krijgen. "We hebben geweldige diensten, maar de omzet viel toch een beetje tegen, en de marges zijn lager dan we hadden verwacht". Vaak wordt het antwoord hierop gezocht bij sales. Want sales...

Hoe zorg je dat sales verkoopt wat delivery waar kan maken

Hoe zorg je dat sales verkoopt wat delivery waar kan maken

Een paar weken geleden zag ik op social media en bij RTL Late Night verschillende filmpjes van buschauffeur Shandrick Elodia. Hij staat bekend als leukste of ‘mafste’ buschauffeur van Nederland. Toch is hij ontslagen door zijn werkgever. Shandrick hield er een mooie...

Sneller innoveren zorgt voor meer winstgevendheid

Sneller innoveren zorgt voor meer winstgevendheid

Een van de opmerkelijkste uitslagen van het onderzoeksrapport naar dienstontwikkeling bij ICT-bedrijven, is in mijn optiek het aantal keren dat er discussie is wat de dienst nou precies inhoudt. Hierbij valt op dat sales een belofte doet, de klant een perceptie heeft...

Masterclass “Winstgevende ICT-diensten”

Masterclass “Winstgevende ICT-diensten”

Er is een steeds groter wordende vraag naar applicatiebeheer op bedrijfssoftware zoals Microsoft Dynamics (Navision, AX en CRM) en Sharepoint. Steeds meer bedrijven willen zich volledig focussen op het gebruik van dergelijke bedrijfskritische applicaties en niet...

Negen punten om de winstgevendheid van ICT-diensten te verhogen

De verkoper is niet meer, leve de inkoopadviseur

Er is een steeds groter wordende vraag naar applicatiebeheer op bedrijfssoftware zoals Microsoft Dynamics (Navision, AX en CRM) en Sharepoint. Steeds meer bedrijven willen zich volledig focussen op het gebruik van dergelijke bedrijfskritische applicaties en niet...

Bepaalt jouw DNA je commerciële succes?

Bepaalt jouw DNA je commerciële succes?

Op 28 en 29 juni 2014 was het zover. De 'Home ride' van Groningen naar Maastricht. Een totaal van 537 km die per fiets afgelegd moest worden. Samen met negen vrienden had ik me hiervoor aangemeld onder de naam McPelle. We houden van een uitdaging maar het is wel...

Luister niet naar je klant!

Luister niet naar je klant!

Succesvolle salesteams zijn cruciaal voor het succes van bedrijven. Over het ideale salesprofiel wordt veel gesproken en er zijn veel meningen. Terecht want topverkopers leveren gemiddeld 30% meer resultaat ten opzichte van hun collega's. Maar hoe ziet een succesvol...

Waarom weten klanten niet wat ze willen?

Waarom weten klanten niet wat ze willen?

Op 28 en 29 juni 2014 was het zover. De 'Home ride' van Groningen naar Maastricht. Een totaal van 537 km die per fiets afgelegd moest worden. Samen met negen vrienden had ik me hiervoor aangemeld onder de naam McPelle. We houden van een uitdaging maar het is wel...

Spreek jij al in klantwaarde of verkoop je nog?

Spreek jij al in klantwaarde of verkoop je nog?

Succesvolle salesteams zijn cruciaal voor het succes van bedrijven. Over het ideale salesprofiel wordt veel gesproken en er zijn veel meningen. Terecht want topverkopers leveren gemiddeld 30% meer resultaat ten opzichte van hun collega's. Maar hoe ziet een succesvol...

Maak gratis je eigen sales cycle. Ga jij je omzet halen?

Maak gratis je eigen sales cycle. Ga jij je omzet halen?

In een eerder bericht heb ik al eens de 8 belangrijkste succesfactoren voor commercieel succes beschreven, dat was op basis van onze ervaringen en een salesanalyse bij meer dan 60 ICT bedrijven, waarbij er gekeken werd naar de belangrijkste succesfactoren voor sales....

Bestaat de reseller nog na de komst van de Cloud?

Bestaat de reseller nog na de komst van de Cloud?

Een van de opmerkelijkste uitslagen van het onderzoeksrapport naar dienstontwikkeling bij ICT-bedrijven, is in mijn optiek het aantal keren dat er discussie is wat de dienst nou precies inhoudt. Hierbij valt op dat sales een belofte doet, de klant een perceptie heeft...

Grootschalig portfoliomanagement onderzoek

Grootschalig portfoliomanagement onderzoek

De afgelopen tijd schreef ik al over de rol van de vendor, de distributeur en de rol van de integrator. Deze week meer over de rol van de reseller. Resellers zijn vooral sterk door hun, vaak lokale, netwerk van klanten waar de relatie een belangrijke rol speelt....

Het nieuwe marketing. Concreter en meer meetbaar dan ooit

Het nieuwe marketing. Concreter en meer meetbaar dan ooit

Vorige maand schreef ik al over de rol van de vendor en de distributeur. Deze week een blik op de integrator. De integrators Integrators zijn vooral sterk in het vertalen van specifieke klantvragen naar geïntegreerde oplossingen. In mijn definitie leveren integrators...

Levert u al succesvolle projecten?

Levert u al succesvolle projecten?

Heeft u wel eens uw bedenkingen wat marketing bijdraagt aan uw commerciële doelstellingen? Of er wel een duidelijke richting is wat er uit het marketingproces moet komen? Hierbij een concrete aanpak, waarmee u vandaag nog kunt beginnen. U herkent het vast wel:...

Vul de poll in en kijk wat anderen vinden

Vul de poll in en kijk wat anderen vinden

Een paar weken geleden zag ik op social media en bij RTL Late Night verschillende filmpjes van buschauffeur Shandrick Elodia. Hij staat bekend als leukste of ‘mafste’ buschauffeur van Nederland. Toch is hij ontslagen door zijn werkgever. Shandrick hield er een mooie...

Zou een draaiboek helpen bij verandering?

Zou een draaiboek helpen bij verandering?

In een eerder bericht heb ik al eens de 8 belangrijkste succesfactoren voor commercieel succes beschreven, dat was op basis van onze ervaringen en een salesanalyse bij meer dan 60 ICT bedrijven, waarbij er gekeken werd naar de belangrijkste succesfactoren voor sales....

Vul de poll in en kijk wat anderen vinden

Who moved my cheese to the Cloud?

Mijmert u ook wel eens over een recept voor projectsucces? Op weg naar huis na een zware implementatiedag of een afmattende stuurgroep vergadering. Kunt u dat recept ook visualiseren? Dat is mooi, want ik bespeur in de markt een sterk groeiende interesse voor...

De rol van de vendor in de overgang naar Cloud

De rol van de vendor in de overgang naar Cloud

Innoveren is nodig; je moet het op tijd doen; je moet het snel doen (zie sneller innoveren voor meer winstgevendheid).   Toen Motorola zag dat mobiele telefoons niet overal bereik hadden, dachten ze dat klanten dat wel zouden willen. Ze vonden een gat in de...

Het nieuwe kopen, wanneer verandert u?

Het nieuwe kopen, wanneer verandert u?

Wat is dat toch met de Cloud in IT land? Klanten willen meer Cloud kopen omdat ze dan minder hoeven te investeren en veel flexibeler zijn. Dat is duidelijk. Maar hoe gaan vendoren, distributeurs, integrators en resellers daarmee om? Deze week begin ik met de vendor....

Lead Nurturing verkeerd gebruikt ‘modewoord’

Lead Nurturing verkeerd gebruikt ‘modewoord’

De ICT-markt verandert momenteel in een razend hoog tempo. Opvallend is dat de veranderingen ditmaal niet door de techniek, maar door een fundamenteel ander koopgedrag lijken te worden gedreven. Het nieuwe kopen. Wanneer gaat u op deze verandering inspelen?   Bij...

Heb je anno 2014 nog verkopers nodig?

Heb je anno 2014 nog verkopers nodig?

Er verandert veel in de wereld van de ICT. Technologische ontwikkelingen en klanten die andere wensen hebben zorgen ervoor dat het huidige aanbod niet meer voldoet. Diensten worden steeds complexer en door de ‘u vraagt, wij leveren’ aanpak, maken ICT-bedrijven het...

Even snel een Service Level Agreement maken?

Even snel een Service Level Agreement maken?

Er is al veel gezegd en geschreven over ontwikkelingen op het gebied van Cloud en de impact die dit heeft op organisaties en de leverketen. Maar kunnen we in dat kader misschien nog iets van het verleden leren? Er was immers ooit een tijdperk dat je een computer met...

Meer dan 50 ICT websites onder de loep

Meer dan 50 ICT websites onder de loep

2018 loopt op zijn einde. De tijd om de doelen voor het volgende jaar te maken. Maar hoe zorg je nu dat de gestelde doelen echt landen in je organisatie en alle neuzen dezelfde kant op komen te staan? En hoe zorg je dat je doelen stelt die je uitdagen, maar wel...

Succesvol anticiperen op veranderingen

Succesvol anticiperen op veranderingen

Afgelopen twee weken heb ik 54 websites van ICT-bedrijven kritisch bekeken vanuit e-commerce perspectief. Hierbij kwamen een aantal opvallende conclusies naar voren. Op de gemiddelde website verwacht ik nagenoeg geen gekwalificeerde leads Er kan nog veel verbeterd...

Functieverschuiving als gemene deler bij verandering

Functieverschuiving als gemene deler bij verandering

In een eerder bericht heb ik al eens de 8 belangrijkste succesfactoren voor commercieel succes beschreven, dat was op basis van onze ervaringen en een salesanalyse bij meer dan 60 ICT bedrijven, waarbij er gekeken werd naar de belangrijkste succesfactoren voor sales....

Outside in en ‘Jobs-to-be-done’

Outside in en ‘Jobs-to-be-done’

Er verandert veel in de wereld van de ICT. Technologische ontwikkelingen en klanten die andere wensen hebben zorgen ervoor dat het huidige aanbod niet meer voldoet. Diensten worden steeds complexer en door de ‘u vraagt, wij leveren’ aanpak, maken ICT-bedrijven het...

Gemiddelde waardering training Rusland is 9,96

Er is al veel gezegd en geschreven over ontwikkelingen op het gebied van Cloud en de impact die dit heeft op organisaties en de leverketen. Maar kunnen we in dat kader misschien nog iets van het verleden leren? Er was immers ooit een tijdperk dat je een computer met...

Succesvoorwaarden voor standaardiseren dienstaanbod

Succesvoorwaarden voor standaardiseren dienstaanbod

De outside-in selling methodiek van Conceptsales begint wereldwijd behoorlijk indruk te maken. Ligt de primaire focus vanuit een aantal vendoren vooral in Europa, wereldwijd komen er ook regelmatig mooie verzoeken binnen om trainingen te geven op het gebied van sales,...

Trainingsprogramma voor Cisco breidt uit naar EMEAR

Door de veranderende vraag van klanten en door nieuwe technologische ontwikkelingen moeten IT-bedrijven en telecomaanbieders hun dienstenaanbod wijzigen. De product push benadering werkt niet meer en klanten hebben steeds meer behoefte aan concrete dienstverlening,...

Traditionele marketing levert vrijwel geen leads meer op

Er verandert veel in de wereld van de ICT. Technologische ontwikkelingen en klanten die andere wensen hebben zorgen ervoor dat het huidige aanbod niet meer voldoet. Diensten worden steeds complexer en door de ‘u vraagt, wij leveren’ aanpak, maken ICT-bedrijven het...

Eerste diploma-uitreiking KPN Business Partner Academy

Vorige week sprak ik over verschillende oorzaken waarom bedrijven niet succesvol anticiperen op veranderende omstandigheden (zie mijn vorige blog). In een poging het bedrijf te redden gebeurt er vaak het volgende: Consequenties van verandering worden weggewuifd of...

Hoe transformeert u naar een duurzaam business model?

De 'jobs-to-be-done-theorie' is een hype in Amerika en begint ook over te waaien naar Nederland. Jos Burgers had er een paar jaar geleden al succes mee met zijn boek “Gek op gaten”, waarin hij je duidelijk maakt dat je moet ontdekken wat de klant echt wil. Hij koopt...

Vertrouwde naam, nieuw gezicht

In een eerder bericht heb ik al eens de 8 belangrijkste succesfactoren voor commercieel succes beschreven, dat was op basis van onze ervaringen en een salesanalyse bij meer dan 60 ICT bedrijven, waarbij er gekeken werd naar de belangrijkste succesfactoren voor sales....

Hoe loyaal zijn jouw klanten?

Door de veranderende vraag van klanten en door nieuwe technologische ontwikkelingen moeten IT-bedrijven en telecomaanbieders hun dienstenaanbod wijzigen. De product push benadering werkt niet meer en klanten hebben steeds meer behoefte aan concrete dienstverlening,...

Kunt u product portfolio management uitbesteden?

De vraag hoe loyaal jouw klanten zijn speelt geregeld door jouw hoofd. Interessant is natuurlijk hoe jij het antwoord inschat en waar jij dat op baseert. Een hoge mate van loyaliteit is namelijk juist nu van groot belang! En de ervaringen met loyaliteit op basis van...

Content marketing echt iets voor ICT-bedrijven

Is het denkbaar dat Product Portfolio Management ge-outsourced kan worden? Wellicht niet op grote schaal binnen afzienbare tijd, maar als processen, ervaringen, werkwijze en tools steeds meer volwassen worden, is het dan mogelijk? Ik denk van wel! Hierbij een aantal...

10 handvatten voor de professionele ICT-leverancier

Ontwikkeling kost geld. EOL ook. Ga je er slim mee om? (Als ik dienst schrijf, bedoel ik product, dienst, dienstverlening, aanbod, beleving etc. Wat het maar is wat jij aan je klanten aanbiedt.)   Dat ontwikkeling van een nieuwe dienst geld kost, snappen we. Dat...

Fijne kerstdagen en een heel voorspoedig 2013

Onze industrie verandert de laatste jaren in hoog tempo. Maar met alle veranderingen die we hebben gezien is er in al die tijd één aspect constant gebleven: de noodzaak voor leveranciers om (nog) professioneler te acteren. Meer professionaliteit is óók in 2013 hard...

Youtube:

De 'jobs-to-be-done-theorie' is een hype in Amerika en begint ook over te waaien naar Nederland. Jos Burgers had er een paar jaar geleden al succes mee met zijn boek “Gek op gaten”, waarin hij je duidelijk maakt dat je moet ontdekken wat de klant echt wil. Hij koopt...

Hoe goed is uw conversieratio?

In een eerder bericht heb ik al eens de 8 belangrijkste succesfactoren voor commercieel succes beschreven, dat was op basis van onze ervaringen en een salesanalyse bij meer dan 60 ICT bedrijven, waarbij er gekeken werd naar de belangrijkste succesfactoren voor sales....

Waar zit uw toegevoegde waarde in de cloud?

Er is al veel gezegd en geschreven over ontwikkelingen op het gebied van Cloud en de impact die dit heeft op organisaties en de leverketen. Maar kunnen we in dat kader misschien nog iets van het verleden leren? Er was immers ooit een tijdperk dat je een computer met...

Er is meer dan één cloud om geld mee te verdienen

Mijn naam is Richie van Heuven van Staereling en met veel plezier mag ik mijzelf introduceren als Consultant bij Conceptsales. Ik ben altijd gefascineerd geweest door IT en dan met name de kracht die het kan hebben om organisaties vooruit te helpen. Daardoor ben ik 15...

Als u wilt dat partners meer omzet genereren

Wij bieden: Een uitdagende full-time job; Samenwerking met top-professionals; Een gedreven en prettige werksfeer. Betrokken, open, direct, daadkrachtig en resultaatgericht; Wij bieden een uitstekend salaris passend bij jouw senioriteit; Meer dan 100 klanten in de IT...

Workshop Cloud Business Transformatie

Workshop Cloud Business Transformatie

Waarschijnlijk is u al opgevallen dat het logo van Conceptsales is veranderd. Dit heeft alles te maken met de fusie van vorig jaar met PartnerMasterclass, en de synergie die we binnen de holding, The IT Channel Company, willen uitstralen. The IT Channel company is de...

2e prijs op bedrijvengolfdag Anderstein

In een eerder bericht heb ik al eens de 8 belangrijkste succesfactoren voor commercieel succes beschreven, dat was op basis van onze ervaringen en een salesanalyse bij meer dan 60 ICT bedrijven, waarbij er gekeken werd naar de belangrijkste succesfactoren voor sales....

KPN C&C mensen gecertificeerd voor Conceptsales Academy

Door de veranderende vraag van klanten en door nieuwe technologische ontwikkelingen moeten IT-bedrijven en telecomaanbieders hun dienstenaanbod wijzigen. De product push benadering werkt niet meer en klanten hebben steeds meer behoefte aan concrete dienstverlening,...

Foto’s Next Step Event op Facebook

IS Enterprise heeft in maart van dit jaar 17 mensen getraind op “outside in” verkopen door Conceptsales. Hiervoor werd de CLUSS methode van Conceptsales gehanteerd, waarbij de deelnemers getraind worden op het verkopen van toegevoegde waarde van diensten op basis van...

ICT adviesbedrijf met nieuw DNA!

Ontwikkeling kost geld. EOL ook. Ga je er slim mee om? (Als ik dienst schrijf, bedoel ik product, dienst, dienstverlening, aanbod, beleving etc. Wat het maar is wat jij aan je klanten aanbiedt.)   Dat ontwikkeling van een nieuwe dienst geld kost, snappen we. Dat...

USP’s moeten plaats maken voor UBR’s

Veel bedrijven in de IT en Telecom sector werken met een partnerkanaal. De doelstelling van zo'n samenwerking is altijd om er gezamenlijk beter van te worden. In de praktijk zie ik vaak dat zowel de 'distributeur' als de 'reseller' veel meer uit zo'n programma willen...

Juri Pietersen versterkt Conceptsales-team

Enkele jaren geleden zijn we begonnen met het hanteren van de term “Outside-In” verkopen en sindsdien wordt deze term te pas en te onpas gebruikt, maar wat is “Outside-In” verkopen eigenlijk? De eerste en meest gehoorde reactie is “de klant centraal stellen” en...

Wij wensen u een gezond en succesvol 2012

Vanaf 1 november is het  Conceptsales-team versterkt met Juri Pietersen. Voorheen was hij commercieel directeur bij Imtech ICT Brocom en recentelijk verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van een datacenter met onder andere Clouddiensten. Hij heeft de...

Conceptsales is verhuisd

Enkele jaren geleden zijn we begonnen met het hanteren van de term “Outside-In” verkopen en sindsdien wordt deze term te pas en te onpas gebruikt, maar wat is “Outside-In” verkopen eigenlijk? De eerste en meest gehoorde reactie is “de klant centraal stellen” en...

Cisco CMSPEP in EMEA

Veel bedrijven in de IT en Telecom sector werken met een partnerkanaal. De doelstelling van zo'n samenwerking is altijd om er gezamenlijk beter van te worden. In de praktijk zie ik vaak dat zowel de 'distributeur' als de 'reseller' veel meer uit zo'n programma willen...

Partnerprogramma Previder boekt succes

Enkele jaren geleden zijn we begonnen met het hanteren van de term “Outside-In” verkopen en sindsdien wordt deze term te pas en te onpas gebruikt, maar wat is “Outside-In” verkopen eigenlijk? De eerste en meest gehoorde reactie is “de klant centraal stellen” en...

Menno Zorn vertelt hoe ICT verandert in ICT in Beeld

Klanten duidelijk enthousiast over nieuw businessmodel Het onlangs geïntroduceerde partnerprogramma van Previder, specialist in hoogwaardige services op het gebied van Datacenter, Cloud Hosting, Connectivity en ISP, blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als...

Getronics waardeert Sales Academy met een 8,2

Klanten duidelijk enthousiast over nieuw businessmodel Het onlangs geïntroduceerde partnerprogramma van Previder, specialist in hoogwaardige services op het gebied van Datacenter, Cloud Hosting, Connectivity en ISP, blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als...

Cloud deel III: Businessmodel van de Cloud

Enkele jaren geleden zijn we begonnen met het hanteren van de term “Outside-In” verkopen en sindsdien wordt deze term te pas en te onpas gebruikt, maar wat is “Outside-In” verkopen eigenlijk? De eerste en meest gehoorde reactie is “de klant centraal stellen” en...

Cloud deel II: Gevolgen voor de channel

Klanten duidelijk enthousiast over nieuw businessmodel Het onlangs geïntroduceerde partnerprogramma van Previder, specialist in hoogwaardige services op het gebied van Datacenter, Cloud Hosting, Connectivity en ISP, blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als...

Kun je verkopen leren?

Kun je verkopen leren?

Klanten duidelijk enthousiast over nieuw businessmodel Het onlangs geïntroduceerde partnerprogramma van Previder, specialist in hoogwaardige services op het gebied van Datacenter, Cloud Hosting, Connectivity en ISP, blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als...

De marktvraag naar clouddiensten

Niets is met zoveel mysterie omgeven als het verkoopvak. Hoe herken je een topper? Welke vaardigheden heeft hij/zij? Kun je verkopen leren of is dat aangeboren? Een recente stelling op Linked-In dat verkopen bijna niet te leren valt en meer een kwestie van aanleg is,...

Effectieve waardeproposities: 80/20 of perfectie?

Effectieve waardeproposities: 80/20 of perfectie?

Klanten duidelijk enthousiast over nieuw businessmodel Het onlangs geïntroduceerde partnerprogramma van Previder, specialist in hoogwaardige services op het gebied van Datacenter, Cloud Hosting, Connectivity en ISP, blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als...

Stop met verkopen, help uw klant inkopen

Enkele jaren geleden zijn we begonnen met het hanteren van de term “Outside-In” verkopen en sindsdien wordt deze term te pas en te onpas gebruikt, maar wat is “Outside-In” verkopen eigenlijk? De eerste en meest gehoorde reactie is “de klant centraal stellen” en...

ICT-diensten vermarkten en verkopen anno 2012

Klanten duidelijk enthousiast over nieuw businessmodel Het onlangs geïntroduceerde partnerprogramma van Previder, specialist in hoogwaardige services op het gebied van Datacenter, Cloud Hosting, Connectivity en ISP, blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als...

Programma Sales Academy

Verkopers kennen een aantal uitdagingen. Hoe kom ik aan de juiste leads, hoe verkoop ik zoveel mogelijk in zo weinig mogelijk tijd, hoe sluit ik deals met een gezonde marge en hoe zorg ik dat mijn klanten tevreden blijven? Concepsales helpt verkopers door de rugzak te...

De wetten van de ICT-verkoper

De wetten van de ICT-verkoper

Als consument bent u er waarschijnlijk al helemaal aan gewend dat u uw eigen ideale vakantie samenstelt. Goed geïnformeerd over de mogelijkheden gaat u op zoek naar tickets, locaties, verblijf en excursies. Naast prijs kijkt u goed naar de reviews van anderen die een...

Wat gaan social media doen in 2011

Klanten duidelijk enthousiast over nieuw businessmodel Het onlangs geïntroduceerde partnerprogramma van Previder, specialist in hoogwaardige services op het gebied van Datacenter, Cloud Hosting, Connectivity en ISP, blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als...

Terugblik op een prachtig jaar met nieuwe trends

Als consument bent u er waarschijnlijk al helemaal aan gewend dat u uw eigen ideale vakantie samenstelt. Goed geïnformeerd over de mogelijkheden gaat u op zoek naar tickets, locaties, verblijf en excursies. Naast prijs kijkt u goed naar de reviews van anderen die een...

Meer ICT-diensten verkopen in 2011

Allereerst willen we u een prachtig en gezond 2011 toewensen. Afgelopen jaar trok de ICT-sector na een dip in 2009 weer behoorlijk aan. We hopen dat deze trend zich in 2011 verder zal voortzetten. Trends In 2010 zagen we enkele trends in ons werk die we graag met u...

De Sales Academy (sales)management module

Als consument bent u er waarschijnlijk al helemaal aan gewend dat u uw eigen ideale vakantie samenstelt. Goed geïnformeerd over de mogelijkheden gaat u op zoek naar tickets, locaties, verblijf en excursies. Naast prijs kijkt u goed naar de reviews van anderen die een...

Hoogste tijd voor IT 2.0

Allereerst willen we u een prachtig en gezond 2011 toewensen. Afgelopen jaar trok de ICT-sector na een dip in 2009 weer behoorlijk aan. We hopen dat deze trend zich in 2011 verder zal voortzetten. Trends In 2010 zagen we enkele trends in ons werk die we graag met u...

Conceptsales start Sales Academy

Als consument bent u er waarschijnlijk al helemaal aan gewend dat u uw eigen ideale vakantie samenstelt. Goed geïnformeerd over de mogelijkheden gaat u op zoek naar tickets, locaties, verblijf en excursies. Naast prijs kijkt u goed naar de reviews van anderen die een...

Heeft u klanten of relaties?

Allereerst willen we u een prachtig en gezond 2011 toewensen. Afgelopen jaar trok de ICT-sector na een dip in 2009 weer behoorlijk aan. We hopen dat deze trend zich in 2011 verder zal voortzetten. Trends In 2010 zagen we enkele trends in ons werk die we graag met u...

Geweldig bedrag voor gesponsorde Duchenne Heroes

Allereerst willen we u een prachtig en gezond 2011 toewensen. Afgelopen jaar trok de ICT-sector na een dip in 2009 weer behoorlijk aan. We hopen dat deze trend zich in 2011 verder zal voortzetten. Trends In 2010 zagen we enkele trends in ons werk die we graag met u...

Waarom klanten voor uw bedrijf kiezen!

Mede dankzij de sponsoring van Conceptsales heeft de 5e editie van de Duchenne Heroes maarliefst 1.260.000,-- euro opgeleverd. Het fietsevenement, welke plaats had in de week van 12 t/m 18 september, heeft tot doel zoveel mogelijk geld op te halen voor de spierziekte...

Acht gouden regels voor verkoopsucces binnen ICT-bedrijven

Als consument bent u er waarschijnlijk al helemaal aan gewend dat u uw eigen ideale vakantie samenstelt. Goed geïnformeerd over de mogelijkheden gaat u op zoek naar tickets, locaties, verblijf en excursies. Naast prijs kijkt u goed naar de reviews van anderen die een...

Negen doodzondes voor verkopers

Allereerst willen we u een prachtig en gezond 2011 toewensen. Afgelopen jaar trok de ICT-sector na een dip in 2009 weer behoorlijk aan. We hopen dat deze trend zich in 2011 verder zal voortzetten. Trends In 2010 zagen we enkele trends in ons werk die we graag met u...

Hoe is het met uw conversieratio?

Vakanties, economische en financiële problemen, dalende vraag en lagere prijzen: juist nu doen veel bedrijven hun best om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten tot meer aankopen te verleiden. Dus neemt de druk op de individuele verkoper toe. Want iedereen...

SaaS groeit naar 16 procent van omzet

'Hoe staat het met uw conversieratio van lead naar order? Scoort u minimaal 25% of ligt dit percentage aanzienlijk lager? Conceptsales richt zich op ICT-bedrijven die het rendement van hun salesorganisatie willen verbeteren. Het salessucces hangt sterk samen met de...

Het nut van een duidelijke visie op ICT

Vakanties, economische en financiële problemen, dalende vraag en lagere prijzen: juist nu doen veel bedrijven hun best om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten tot meer aankopen te verleiden. Dus neemt de druk op de individuele verkoper toe. Want iedereen...

Conceptsales sponsort fietsactie Alpe d'HuZes

Vakanties, economische en financiële problemen, dalende vraag en lagere prijzen: juist nu doen veel bedrijven hun best om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten tot meer aankopen te verleiden. Dus neemt de druk op de individuele verkoper toe. Want iedereen...

Heeft u de antwoorden op de vragen van de CIO?

Vakanties, economische en financiële problemen, dalende vraag en lagere prijzen: juist nu doen veel bedrijven hun best om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten tot meer aankopen te verleiden. Dus neemt de druk op de individuele verkoper toe. Want iedereen...

Onzekerheidsfactor van een offerte

Vakanties, economische en financiële problemen, dalende vraag en lagere prijzen: juist nu doen veel bedrijven hun best om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten tot meer aankopen te verleiden. Dus neemt de druk op de individuele verkoper toe. Want iedereen...

Helft meer ICT-deals in eerste kwartaal

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

Met Cloud Computing wordt SaaS volwassen

De Nederlandse ict-markt telde in het eerste kwartaal van 2010 41 geregistreerde transacties. Dat is bijna de helft meer dan in het eerste kwartaal van 2009. Daarin vonden 27 overnames, fusies en deelnemingen plaats. Zo'n 25 procent van de kopers komt uit het...

Iedere leverancier heeft eigen visie op cloud

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

Conceptsales spreekt Ambassadors of Telecom toe

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

Business value verkoopt eenvoudiger

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

ICT sector maakt meer winst

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

Commercie slachtoffer van falend management

In een volle zaal met ongeveer 100 leden van de Ambassadors of Telecom heeft Johanan Bos afgelopen maandag een presentatie gegeven. De aanwezigen waren voornamelijk directeuren en grootaandeelhouders. Johanan's presentatie ging over de verandering van...

Wereldwijde omzet uit ICT groeit weer

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

Uniserver lanceert IaaS oplossing

In een volle zaal met ongeveer 100 leden van de Ambassadors of Telecom heeft Johanan Bos afgelopen maandag een presentatie gegeven. De aanwezigen waren voornamelijk directeuren en grootaandeelhouders. Johanan's presentatie ging over de verandering van...

Conceptsales in Champions League ICT-branche ondernemingen

Sinds 1 november 2009 is het bij Uniserver in Heerhugowaard mogelijk een compleet gehoste serveromgeving af te nemen op basis van processorkracht, geheugen en opslagcapaciteit. Uniserver levert een Infrastucture as a Service oplossing, waarbij bedrijven flexibel en...

Staat uw marge onder druk?

In een volle zaal met ongeveer 100 leden van de Ambassadors of Telecom heeft Johanan Bos afgelopen maandag een presentatie gegeven. De aanwezigen waren voornamelijk directeuren en grootaandeelhouders. Johanan's presentatie ging over de verandering van...

Cisco MSPEP webinars: 23 en 24 Februari

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

Online doelstellingen en resultaten meten

In een volle zaal met ongeveer 100 leden van de Ambassadors of Telecom heeft Johanan Bos afgelopen maandag een presentatie gegeven. De aanwezigen waren voornamelijk directeuren en grootaandeelhouders. Johanan's presentatie ging over de verandering van...

Licht herstel ICT-sector in 2010

Het vertrouwen in ICT-dienstverleners is het afgelopen jaar nauwelijks veranderd, blijkt uit onderzoek van Blauw Research. 78 Procent van de ICT-beslissers heeft evenveel vertrouwen in ICT-dienstverleners als een jaar geleden; slechts 16 procent geeft aan dat hun...

Conceptsales wederom in AME Champions League

Veel mensen kijken anno 2010 nog steeds naar het aantal bezoekers op hun website. Wel een beetje logisch omdat dit in de meeste statistiekenpakketten standaard als eerste wordt weergegeven, maar uiteindelijk zegt het helemaal niets over de kwaliteit van uw webverkeer....

ICT-dienstverleners moeten kiezen voor een strategie

In een volle zaal met ongeveer 100 leden van de Ambassadors of Telecom heeft Johanan Bos afgelopen maandag een presentatie gegeven. De aanwezigen waren voornamelijk directeuren en grootaandeelhouders. Johanan's presentatie ging over de verandering van...

Forrester: 'Neergang ICT-sector is voorbij'

Veel mensen kijken anno 2010 nog steeds naar het aantal bezoekers op hun website. Wel een beetje logisch omdat dit in de meeste statistiekenpakketten standaard als eerste wordt weergegeven, maar uiteindelijk zegt het helemaal niets over de kwaliteit van uw webverkeer....

Is diensten verkopen echt anders?

In het begin van 2010 zullen de ict-uitgaven wereldwijd langzaamaan toenemen. Later in het jaar verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester zelfs een explosieve groei. De uitgaven in hardware, zoals pc's en opslagapparatuur, en software zullen het hardst...

Analisten zijn het eens over ICT-herstel

Veel mensen kijken anno 2010 nog steeds naar het aantal bezoekers op hun website. Wel een beetje logisch omdat dit in de meeste statistiekenpakketten standaard als eerste wordt weergegeven, maar uiteindelijk zegt het helemaal niets over de kwaliteit van uw webverkeer....

USP's zijn niet belangrijk

In het begin van 2010 zullen de ict-uitgaven wereldwijd langzaamaan toenemen. Later in het jaar verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester zelfs een explosieve groei. De uitgaven in hardware, zoals pc's en opslagapparatuur, en software zullen het hardst...

In het begin van 2010 zullen de ict-uitgaven wereldwijd langzaamaan toenemen. Later in het jaar verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester zelfs een explosieve groei. De uitgaven in hardware, zoals pc's en opslagapparatuur, en software zullen het hardst...

Kwalitatieve leads genereren… een concreet stappenplan

In het begin van 2010 zullen de ict-uitgaven wereldwijd langzaamaan toenemen. Later in het jaar verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester zelfs een explosieve groei. De uitgaven in hardware, zoals pc's en opslagapparatuur, en software zullen het hardst...

Nederlandse ICT omzet daalt 9% in 2009

Iedereen wil ze graag hebben.... leads. En dan het liefst zo veel en gekwalificeerd mogelijk om te voorkomen dat sales op pad wordt gestuurd om een minder relevant gesprek te voeren. Maar hoe komt u aan de juiste leads en wie heeft u daarvoor nodig? Dit blog helpt u...

Cloud computing bepaalt 2010

In het begin van 2010 zullen de ict-uitgaven wereldwijd langzaamaan toenemen. Later in het jaar verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester zelfs een explosieve groei. De uitgaven in hardware, zoals pc's en opslagapparatuur, en software zullen het hardst...

Wat kun je als bedrijf met Twitter?

In het begin van 2010 zullen de ict-uitgaven wereldwijd langzaamaan toenemen. Later in het jaar verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester zelfs een explosieve groei. De uitgaven in hardware, zoals pc's en opslagapparatuur, en software zullen het hardst...

SaaS maakt SOA niet overbodig, maar belangrijker

Twitter is hot bij veel mensen. Het is een soort micro-blogging waarin je volgers kunt laten weten wat je aan het doen bent of wat er speelt. Leuk voor idolen zodat je fans je kunnen volgen... maar wat kunnen bedrijven met Twitter? Zoals gezegd is Twitter een redelijk...

Voorkom dat salesbelang in strijd is met klantbelang

Een paar jaar geleden voorspelde Gartner dat in 2011 een kwart van de business-software geleverd zou worden via software as a service (SaaS). Hoewel we nog niet weten welke gevolgen de wereldwijde economische recessie heeft op dit tijdsbestek, is een ding zeker. Voor...

Uniserver eerste in Nederland met echte IaaS-oplossing

Twitter is hot bij veel mensen. Het is een soort micro-blogging waarin je volgers kunt laten weten wat je aan het doen bent of wat er speelt. Leuk voor idolen zodat je fans je kunnen volgen... maar wat kunnen bedrijven met Twitter? Zoals gezegd is Twitter een redelijk...

Gratis workshop Managed Services

In het begin van 2010 zullen de ict-uitgaven wereldwijd langzaamaan toenemen. Later in het jaar verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester zelfs een explosieve groei. De uitgaven in hardware, zoals pc's en opslagapparatuur, en software zullen het hardst...

Gartner voorspelt 18 procent groei bij SaaS

Twitter is hot bij veel mensen. Het is een soort micro-blogging waarin je volgers kunt laten weten wat je aan het doen bent of wat er speelt. Leuk voor idolen zodat je fans je kunnen volgen... maar wat kunnen bedrijven met Twitter? Zoals gezegd is Twitter een redelijk...

SaaS wint snel terrein op CRM-markt

In een volle zaal met ongeveer 100 leden van de Ambassadors of Telecom heeft Johanan Bos afgelopen maandag een presentatie gegeven. De aanwezigen waren voornamelijk directeuren en grootaandeelhouders. Johanan's presentatie ging over de verandering van...

Analyse: De kwestie onderhoud

Vakanties, economische en financiële problemen, dalende vraag en lagere prijzen: juist nu doen veel bedrijven hun best om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten tot meer aankopen te verleiden. Dus neemt de druk op de individuele verkoper toe. Want iedereen...

Gartner ziet IT-bestedingen aantrekken

Twitter is hot bij veel mensen. Het is een soort micro-blogging waarin je volgers kunt laten weten wat je aan het doen bent of wat er speelt. Leuk voor idolen zodat je fans je kunnen volgen... maar wat kunnen bedrijven met Twitter? Zoals gezegd is Twitter een redelijk...

Gartner: SaaS-markt verdubbelt

De vergoeding die grote softwareleveranciers vragen voor onderhoud, wordt een steeds groter twistpunt, constateert Gartner-analist Yvonne Genovese. Enerzijds worden de softwareleveranciers steeds afhankelijker van die onderhoudsinkomsten, nu ze op de natuurlijke...

Hoe vindbaar is uw ICT website in de zoekmachines?

Vakanties, economische en financiële problemen, dalende vraag en lagere prijzen: juist nu doen veel bedrijven hun best om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten tot meer aankopen te verleiden. Dus neemt de druk op de individuele verkoper toe. Want iedereen...

ICT barometer ziet IT-bestedingen groeien

De bezuinigingen op IT hebben niet geleid tot een afname van de tevredenheid onder de gebruikers. Evenals vorig jaar zijn werknemers in Nederland redelijk tevreden over de IT waarmee ze moeten werken. Gemiddeld beoordelen ze de voorzieningen met een 7,6 (2008: 7,5)....

IT als bedrijfsmiddel

Succes is geen toeval Waarom kiezen klanten voor uw bedrijf en wanneer voor uw concollega’s? Het antwoord krijgt u door een analyse te doen waarin de behoefte van uw doelgroep centraal staat. Als u weet wat uw klanten willen, nodig hebben en verwachten, kunt u veel...

Resellers gokken op SaaS

Hoewel vooral grotere organisaties nog steeds bezuinigen op het aantal interne en externe ict'ers, lijkt het ict-herstel sinds de zomer van 2009 te zijn ingezet. Dat is vooral te zien binnen het midden- en kleinbedrijf. Daar worden inmiddels meer ict'ers aangetrokken...

Is aanpassen dienstenaanbod alleenrecht van directie?

Volgens online softwaredistributeur Portland Europe hebben resellers steeds meer interesse in managed SaaS-diensten. Uit een onderzoek van de distributeur blijkt dat al 39 procent van de resellers deze online diensten aanbiedt. Hiervan maakt 21 procent gebruik van het...

Portfoliomanagement versus portfoliovernieuwing

Hoewel vooral grotere organisaties nog steeds bezuinigen op het aantal interne en externe ict'ers, lijkt het ict-herstel sinds de zomer van 2009 te zijn ingezet. Dat is vooral te zien binnen het midden- en kleinbedrijf. Daar worden inmiddels meer ict'ers aangetrokken...

Conceptsales krijgt opnieuw vijf sterren van AME Research

In vrijwel elke organisatie is informatie technologie (it) een elementair bedrijfsmiddel geworden. Als je kijkt hoe de huidige it-organisaties zijn ingericht en de wijze waarop men technologie inzet, dan kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat er grote...

ITIL v3 is nog een brug te ver

Het managen van het dienstportfolio wordt steeds meer gezien als een specifieke discipline binnen ICT bedrijven. En terecht, want een goed portfolio moet financieel interessant zijn, goed verkoopbaar zijn en efficiënt zijn uit te voeren. De portfoliomanager bewaakt de...

Bespaar geld door inzet Smart IT

De meeste organisaties zijn nog niet toe aan implementatie van ITIL 3. Zelfs versie 2 van dit beheerframework is vaak nog een hele worsteling. Dat valt af te leiden uit onderzoek op initiatief van specialist in servicemanagement Hornbill onder 500 Engelse en...

Is innoveren wel zo'n goed idee op dit moment?

Vraagt u zich bij een etalage wel eens af wat ze daar nu echt verkopen? En is dat eigenlijk wel belangrijk. Waar gaat het u om: 'duidelijkheid' of 'iets verkopen'. Wat is uw etalage en kent uw sales uw etalage? Veel ICT-bedrijven worstelen met wat ze in hun etalage...

Verkopen is waarde creëren

AME Research rapporteert op www.ame.nl in een nieuw onderzoek dat de ICT sector in 2009 door kostenbesparingen zijn winstgevend en rendement heeft verbeterd. Ook in Nederland. Dat gebeurde bij een omzetval van 9,9% in Nederland en 5,5% bij mondiale marktleiders. AME...

Bedankt

Deze week is er een interview gepubliceerd dat ik heb gegeven aan Serious Management TV waarin mij werd gevraagd te reageren op een stelling van Ed Peelen,  Professor of (Direct) Marketing at the Center for Marketing and Supply Chain Management van Nyenrode Business...

We zijn benieuwd naar uw mening!

De meeste organisaties zijn nog niet toe aan implementatie van ITIL 3. Zelfs versie 2 van dit beheerframework is vaak nog een hele worsteling. Dat valt af te leiden uit onderzoek op initiatief van specialist in servicemanagement Hornbill onder 500 Engelse en...

Conceptsales op Serious Management TV

Vraagt u zich bij een etalage wel eens af wat ze daar nu echt verkopen? En is dat eigenlijk wel belangrijk. Waar gaat het u om: 'duidelijkheid' of 'iets verkopen'. Wat is uw etalage en kent uw sales uw etalage? Veel ICT-bedrijven worstelen met wat ze in hun etalage...

Wapen u tegen 7,4% krimp in IT

Een goede verkoper creëert waarde. Waarde voor de klant en waarde voor de dienstverlener. Het resultaat: een tevreden klant, die ook nog eens winstgevender is. Over wat voor eigenschappen moet de ideale verkoper beschikken? Yuri van der Sluis legt die vraag voor aan...

ACTIE: Wacht niet langer met het vullen van de salesfunnel

Gisteren las ik in de automatiseringsgids dat Rijkswaterstaat in conflict is met Capgemini over een aanzienlijke outsourcing deal. Dat de verwachting van de klant bij dergelijke opdrachten niet geheel in lijn is met wat de aanbieder levert komt in de praktijk wel...

Wacht niet langer met het vullen van de salesfunnel!

Het is bijzonder belangrijk om de komende maanden de salesfunnel voor q4 en 2010 te vullen met recurring diensten omzet. Daarom heeft Conceptsales een speciale actie om u te helpen concreet aan de slag te gaan met leadgeneratie. Lees meer

Nederlandse bedrijven blijven investeren in ICT

ICT drukt kosten in crisistijd In tijden van crisis kijken bedrijven vaak hoe er op de kosten bespaard kan worden. ICT biedt hierbij vaak een helpende hand door bijvoorbeeld bepaalde processen te automatiseren. 'Smart IT' noemen we dat en de experts van dit nieuwe...

Wordt het tijd om de aanval in te zetten?

Tweederde van de Nederlandse bedrijven gaat in de periode 2009-2011 investeren in ICT, zo blijkt uit de Nationale ICT - Enquête 2009. Ondanks de slechte economische omstandigheden besparen Nederlandse bedrijven niet op de ICT-investeringen. In eerste instantie wordt...

ICT-bestedingen overheid groeien

Gisteren las ik in de automatiseringsgids dat Rijkswaterstaat in conflict is met Capgemini over een aanzienlijke outsourcing deal. Dat de verwachting van de klant bij dergelijke opdrachten niet geheel in lijn is met wat de aanbieder levert komt in de praktijk wel...

Markt voor beheersoftware groeit 9,5 procent

'Het woord outsourcing doet vermoeden dat je iets buiten de deur zet. Maar niets is minder waar', waarschuwt Frits Timmermans van SPS. 'Als opdrachtgever houd je de verantwoordelijkheid en word je geacht de regie stevig in handen te houden.' Computable verzamelde deze...

ICT-sector vindt weg omhoog

Gisteren las ik in de automatiseringsgids dat Rijkswaterstaat in conflict is met Capgemini over een aanzienlijke outsourcing deal. Dat de verwachting van de klant bij dergelijke opdrachten niet geheel in lijn is met wat de aanbieder levert komt in de praktijk wel...

Forrester: Einde van omzetdaling in zicht

De neergang in de economie heeft weinig effect op de markt voor beheer- en middlewaresoftware, becijferen analisten van onderzoeksbureau Forrester. Voor het hele jaar 2009 verwachten zij een stijging van investeringen in dergelijke software van ongeveer 9,5 procent....

Maak bij SaaS goede afspraken over continuïteit

Beveiliging is een nog nauwelijks aangeboorde inkomstenbron voor IT-dienstverleners zoals Internet Service Providers (ISPs), datacentra en telecommunicatiebedrijven. IP-beveiliging en Unified Threat Management (UTM) specialist Clavister heeft daarom een white paper...

Omzet Europese ICT-sector stijgt weer in 2010

'Het woord outsourcing doet vermoeden dat je iets buiten de deur zet. Maar niets is minder waar', waarschuwt Frits Timmermans van SPS. 'Als opdrachtgever houd je de verantwoordelijkheid en word je geacht de regie stevig in handen te houden.' Computable verzamelde deze...

ICT-sector moet voor rendement gaan

Een goede verkoper creëert waarde. Waarde voor de klant en waarde voor de dienstverlener. Het resultaat: een tevreden klant, die ook nog eens winstgevender is. Over wat voor eigenschappen moet de ideale verkoper beschikken? Yuri van der Sluis legt die vraag voor aan...

Orders voor outsourcing nemen sterk toe

Steeds weer verschijnen er berichten in het nieuws over aanwijzingen dat het eind van de crisis er aan komt. De signalen zijn positief maar niemand waagt zich aan harde uitspraken over het moment waarop of de mate waarin investeringen weer op gang gaan komen. Stel dat...

ICT-sector doet het beter dan andere sectoren

De neergang in de economie heeft weinig effect op de markt voor beheer- en middlewaresoftware, becijferen analisten van onderzoeksbureau Forrester. Voor het hele jaar 2009 verwachten zij een stijging van investeringen in dergelijke software van ongeveer 9,5 procent....

Cisco versimpelt managed services

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

Top vijf grootste ergernissen van IT-beheerders

Steeds weer verschijnen er berichten in het nieuws over aanwijzingen dat het eind van de crisis er aan komt. De signalen zijn positief maar niemand waagt zich aan harde uitspraken over het moment waarop of de mate waarin investeringen weer op gang gaan komen. Stel dat...

Webwereld biedt ict-persberichten aan

Outsourcing begint gewoon te worden, maar in Nederland dan wel op onze manier. Dat betekent samenwerken om het rendement te optimaliseren volgens het Rijnlandse model in plaats van rigide kostenbesparingen volgens het Angelsaksische model. Of heeft u ook eerst een crisis nodig om dat in te zien?

Offshoring ICT is meestal niet goedkoper

Dienstverlening is eigenlijk niets meer dan het verpakken en distribueren van virtuele goederen als kennis, informatie, beelden en emoties. De klant koopt de verpakking en de logistiek hiervan en niet het product zelf, dat hij onverpakt meestal ook gratis via internet kan krijgen.

Reference case NEH

Uitbesteding van bedrijfsprocessen en beheer van applicaties en infrastructuren zit sterk in de lift als kostenbesparend wapen tegen de recessie. Een actueel en kritisch rapport over de kernpunten op het gebied van uitbesteden van bedrijfsprocessen en ICT met...

Reference case KPN

Gepubliceerd: Vrijdag 29 mei 2009 Auteur: Webwereld Redactie Webwereld-uitgever IDG lanceert de nieuwe site ITworld waar ict-bedrijven tegen betaling persberichten plaatsen. Webwereld biedt die dan bij relevante nieuwsberichten. De persberichten krijgen op Webwereld...

Reference case IMD

Eén van de afdelingen zakelijke markt bij KPN is de afdeling Outsourcing Services. Deze afdeling neemt met name grote communicatienetwerken zoals telefooncentrales en LAN’s over van klanten in de grootzakelijke markt. Hoewel het klantenbestand tot nu toe dus uitsluitend bestond uit grote ondernemingen, ontstond bij KPN Outsourcing Services de wens zich te gaan verbreden. Ook het middensegment van de zakelijke markt is immers een aantrekkelijk speelveld voor KPN.

5 redenen voor managed services

Dienstverlening is eigenlijk niets meer dan het verpakken en distribueren van virtuele goederen als kennis, informatie, beelden en emoties. De klant koopt de verpakking en de logistiek hiervan en niet het product zelf, dat hij onverpakt meestal ook gratis via internet kan krijgen.

Economie stimuleert managed services

Hoewel bijna alle organisaties kostenbesparing hoog op de agenda hebben staan, blijkt dit vaak niet het belangrijkste motief om te kiezen voor managed services. Dat blijkt uit onderzoek va Portland Europa en onderzoeksbureau MarketCap. Portland Europe heeft samen met...

Dienstverlener verwacht meer uitbestedingen

Vanuit Leusden verzorgen NEH ICT Solutions BV en NEH Shared Services BV - in samenwerking met professionele partners - grote en kleinere ICT-projecten. Komende vanuit de Grootzakelijke IBM mainframe richt de onderneming zich op het MKB+ marktgebied. De afgelopen 9 jaren is een behoorlijke expertise opgebouwd met Novell Netware- en Microsoft omgevingen alsmede storage oplossingen. Met 25 medewerkers worden zeer diverse oplossingen gerealiseerd voor onder andere (financiële) dienstverleners zoals banken en verzekeringsmaatschappijen, woningcorporaties, advocatuur, notariaat en industrie. Het ontwikkelen, leveren en implementeren van automatiseringsnetwerken, storagetoepassingen, beveiliging, Disaster Recovery en IBM Compatible Consoles zijn de kernactiviteiten van NEH ICT Solutions BV. Daarnaast levert de onderneming projectmatig hardware en software en verzorgt het onderhoud, installaties en websites.

Zakendoen met Conceptsales bewezen succesvol

Streeft uw onderneming ook naar vaste maandelijkse opbrengsten? En wilt u deze opbrengsten realiseren met managed services? Cross Impact en ConceptSales organiseren de eendaagse MSP MasterClass. In deze MasterClass leert u van twee Nederlandse experts, Laurens...

Cisco helpt resellers tijdens windstilte

Dienstverlening is eigenlijk niets meer dan het verpakken en distribueren van virtuele goederen als kennis, informatie, beelden en emoties. De klant koopt de verpakking en de logistiek hiervan en niet het product zelf, dat hij onverpakt meestal ook gratis via internet kan krijgen.

SaaS-opbrengst groeit in 2009 met 22 procent

Cisco is gestart met een nieuw programma om zijn partners door de economische crisis te loodsen. Onderdeel daarvan is de mogelijkheid om projecten door de netwerkleverancier te laten financieren. Volgens Frans Wittenberg, head of technical operations channels bij...

Markt wil vooral advies over ICT-beheer

De omzet uit software als webdienst (SaaS) zal in 2009 21,9 procent groeien. Dat verwacht onderzoeksbureau Gartner. Dit jaar wordt wereldwijd een slordige 7,1 miljard euro aan zulke webdiensten uitgegeven. In 2008 was dat zo'n 2,5 miljard euro minder. De markt zal...

Privacy lastig aspect van SaaS

Hoewel bijna alle organisaties kostenbesparing hoog op de agenda hebben staan, blijkt dit vaak niet het belangrijkste motief om te kiezen voor managed services. Dat blijkt uit onderzoek va Portland Europa en onderzoeksbureau MarketCap. Portland Europe heeft samen met...

Managed Services: Top IT investering van 2009

De neergang in de economie heeft weinig effect op de markt voor beheer- en middlewaresoftware, becijferen analisten van onderzoeksbureau Forrester. Voor het hele jaar 2009 verwachten zij een stijging van investeringen in dergelijke software van ongeveer 9,5 procent....

Peter Vos versterkt Conceptsales-team

Als ICT-ondernemer heeft u geen SWOT-analyse nodig om te constateren dat de dreigingen vanuit de omgeving toenemen. Maar iedere bedreiging is tevens een kans. Dat geldt zeker in 2009, nu niet alleen de technologie zich ontwikkelt, maar vooral ook de markt verandert. In dit artikel kunt u lezen wat u kunt doen om uw dienstenportfolio aan deze veranderingen aan te passen.

Conceptsales ondersteunt SHIB

Ict-dienstverleners kunnen de komende maanden vooral opdrachten verwachten op het gebied van beheer, netwerken en software-ontwikkeling. Er is relatief weinig vraag naar ict-dienstverleners binnen de gebieden eHRM en enterprise content management (ecm). Dat blijkt uit...

Imtech ICT Brocom lanceert DeskCare

Al geruime tijd ondersteunt Conceptsales, als onderdeel van haar Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, het werk van SHIB in de townships van Zuid-Afrika. Op de website van SHIB vindt u een recent persbericht over het werk van SHIB en de ondersteuning van...

Uitgelicht: Hans Rietveld, businessconsultant

Onder het paraplubegrip ‘managed services' vallen diensten die we al vanouds kennen: online back-up en online boekhouden. De laatste tijd komen er echter steeds meer diensten bij. In de marketingtermencaroussel doen omschrijvingen als software as a service, storage as...

Josette van IJssel versterkt Concepsales-team

In deze "uitgelicht" stellen we voor: Hans Rietveld, 51 jaar en sinds 1 december 2008 businessconsultant bij Conceptsales. In 1980 gestart in de ICT-branche en vervolgens in bijna 30 jaar elke denkbare functie in diverse organisaties doorlopen om het plaatje voor mij...

Wim Steenbergen versterkt Conceptsales-team

In de nieuwsbrief van maart konden we u melden dat Conceptsales de opdracht had gekregen van Imtech ICT Brocom om het aanbod van diensten commercieel, operationeel en procesmatig aan te laten sluiten bij de wensen in de markt en de interne bedrijfsvoering. In dit...

Verhuisbericht

Sinds 1 februari is het Conceptsales-team versterkt met Wim Steenbergen. Wim zal als consultant ICT-bedrijven helpen bij businessplanning, de totstandkoming van financiële businesscases en de ontwikkeling van hun dienstenportfolio. Onderzoek naar het imago en de...

Hans Rietveld versterkt Conceptsales-team

In de vorige nieuwsbrief informeerden wij u reeds over de verhuizing naar ons nieuwe pand in Hilversum. Deze verhuizing was niet alleen noodzakelijk door de groei die Conceptsales de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, maar ons nieuwe pand biedt ons tevens de ruimte en...

Hoe hoogwaardige diensten aan een DMU verkopen?

Veel ICT-leveranciers zien hun bedrijfsresultaat aanzienlijk verslechteren. Mede door de sterke concurrentie dalen de marges op hardware scherp. Daarnaast veroorzaakt de economische recessie ook nog een daling van de vraag naar hardware. Gelukkig zien we...

Conceptsales naar een nieuw pand

De prehistorische mens moest zelf voorzien in al zijn levensbehoeften. Veel mensen denken, dat dit op ICT-gebied nog steeds zo is. Klanten willen service kopen. Ze bedoelen daarmee echter zelden wat ICT-bedrijven denken dat ze bedoelen.

De visie van Conceptsales

De Cloud is een businessmodel op basis van schaalgrootte. Hardware, software en diensten moeten aan de achterkant worden gestandaardiseerd. Aan de voorkant moeten flexibele diensten worden geleverd. Een goede Cloud-dienstverlening vraagt veel investering in specifieke...

Uitgelicht: Marco van der Drift, marketingmedewerker

13 mei 2009 - Meer dan één op de vijf Nederlandse bedrijven maakt gebruik van managed services, waarbij één of meerdere ICT-taken worden beheerd door een externe partij. Het verschil tussen managed services en outsourcing is dat er geen overgang plaatsvindt van...

Marco van der Drift versterkt ConceptSales-team

Veel ICT-bedrijven denken dat de eindklant op hun product of dienst zit te wachten. Ze snappen niet dat hun product of dienst onderdeel vormt van een grotere en meer aantrekkelijke dienst, die werkelijk de behoefte van de klant invult en dat ze een waardevol onderdeel van de keten vormen. Veel marketing- en verkoopinspanningen bij de eindklant zijn weggegooid geld.

Cisco en ConceptSales werken samen

De Cloud is een businessmodel op basis van schaalgrootte. Hardware, software en diensten moeten aan de achterkant worden gestandaardiseerd. Aan de voorkant moeten flexibele diensten worden geleverd. Een goede Cloud-dienstverlening vraagt veel investering in specifieke...

ICT is nog geen innovatieve technologie omdat leveranciers in gebreke blijven

Veel ICT-bedrijven denken dat de eindklant op hun product of dienst zit te wachten. Ze snappen niet dat hun product of dienst onderdeel vormt van een grotere en meer aantrekkelijke dienst, die werkelijk de behoefte van de klant invult en dat ze een waardevol onderdeel van de keten vormen. Veel marketing- en verkoopinspanningen bij de eindklant zijn weggegooid geld.

ConceptSales sponsort SRGL

Op woensdag 11 februari organiseert ZBC, in samenwerking met Conceptsales, het webseminar ‘Organiseren functioneel beheer en ICT-beheer voor middelgrote organisaties’. Tijdens dit webseminar gaan we onder andere in op: de ontwikkelingen in de markt en de ‘lessons...

Gaat het bij verkopen om indruk of inhoud?

Uit een recent onderzoek van Forresters blijkt, wederom, dat managed services de komende jaren op bovenmatige belangstelling van veel orgisaties kunnen rekenen. Uit het onderzoek (‘The broad opportunities in managed services’) blijkt dat: Er een duidelijk verband is...

ConceptSales nieuwe stijl

U maakt als ICT-bedrijf een transitie door. Geleidelijk (incrimenteel) of ineens (revolutionair) maar het doel is duidelijk : aandeelhouderswaarde creëren door hoge toegevoegde waarde ICT-diensten te verkopen met een lange contractuele looptijd.  De concurrentie is...

Shared Service Center (SSC): zelf pompen of verzuipen

Een recessie is onontkoombaar en ICT-investeringen zullen natuurlijk weer het kind van de rekening worden. En terecht! Slechts dienstverleners die SaaS, BPO, managed services en outsourcing kunnen leveren zonder dat de klant hoeft te investeren, zullen overleven.

Business Review als basis voor meer dienstenomzet

Sinds 1 maart is het Conceptsales-team versterkt met Peter Vos. Peter zal zich als consultant met name richten op het vertalen van businessdoelstellingen naar concreet uitvoerbare marketingdeliverables zoals leadgeneratieprogramma’s en marketingplanning. Ook de...

SOA, BPO en SaaS zijn architecturen voor ICT-diensten

In Nederland wordt al jaren gewerkt aan de invoering van een Elektronisch Patiënten Dossier ( EPD ) waarbij er meerdere partijen zijn die allemaal proberen zelf het wiel uit te vinden en daarmee geld van andere partijen te verdienen. Dat heeft al veel geld en tijd gekost maar heeft nog niet geleid tot de invoering van het EPD. Dat het ook anders kan bewijst de situatie in Amerika waar het EPD in relatief korte tijd en tegen acceptabele kosten is gerealiseerd. Hierbij is het zogenaamde Kaiser Permanente model gevolgd waarbij samenwerking en met elkaar geld verdienen de sleutelwoorden zijn. Lees in dit artikel hoe (met het onderbrengen van de ontwikkeling van het EPD in) een Shared Service Centre veel kosten bespaard kunnen worden.

De inrichting van een Shared Service Centre

De klant wil niet meer gewoon ICT. Hij wil ICT met veel toegevoegde waarde kunnen gebruiken. Met welke hard- of software dat gebeurt, beschouwt hij niet langer als zijn probleem. Is dit nog toekomstmuziek? Steeds meer ICT-dienstverleners leveren dit al als SSC. Veel klanten nemen dan ook geen genoegen meer met minder.

ITIL en ISO 20000 belemmeren klantgerichte ICT-dienstverlening

Veel organisaties onderzoeken de mogelijkheden van het opzetten van een Shared Service Center voor Business Process Outsourcing. Helaas ligt de nadruk meestal teveel op het gezamenlijke in plaats van op de service, waardoor de service en de kosten vaak erg tegenvallen. In dit artikel meer over wat er komt kijken bij de inrichting van een professioneel SSC.

Ziet uw businessmodel voor ICT-dienstverlening er nog steeds zo uit als 5 jaar geleden?

Allereerst even een stukje theorie: Een Service Level Agreement of SLA is een overeenkomst tussen een leverancier en een afnemer, waarin het serviceniveau staat aangegeven van de door de leverancier aan de afnemer te leveren ICT-diensten. Een SLA wordt altijd opgesteld voor een specifieke situatie. Daar nagenoeg geen enkele situatie identiek is aan een andere, is een SLA altijd maatwerk. Een SLA is gebaseerd op een specifieke situatie, voor een specifieke opdrachtgever met zijn specifieke eisen en wensen en bovendien moet het resultaat worden gerealiseerd door een specifieke leverancier. In het SLA worden de geboden diensten meetbaar vastgelegd en daardoor is het voor de klant mogelijk te controleren of hij daadwerkelijk krijgt waarvoor hij betaalt.

ICT Service Delivery is gebaseerd op pro-actief Service Management

Veel organisaties onderzoeken de mogelijkheden van het opzetten van een Shared Service Center voor Business Process Outsourcing. Helaas ligt de nadruk meestal teveel op het gezamenlijke in plaats van op de service, waardoor de service en de kosten vaak erg tegenvallen. In dit artikel meer over wat er komt kijken bij de inrichting van een professioneel SSC.

U heeft de verkeerde sales in dienst als ze beter kunnen luisteren dan praten

Veel ICT-dienstverleners roepen, dat de behoefte van de klant centraal staat. En of het nu om een software ontwikkelingstraject of een consultancy traject gaat, standaard begint zo'n traject met een vooronderzoek, een haalbaarheidsstudie of het opstellen van een Project Initiation Document (PID). Uitgangspunt bij de methodieken voor ICT-projecten is klaarblijkelijk, dat de klant niet weet wat hij wil hebben en dat de leverancier niet weet wat hij wil leveren. Dat is merkwaardig. Je gaat je dan toch afvragen waarom deze leverancier geselecteerd is en wat nu eigenlijk de gesloten deal is. In de praktijk moet je je deze vraag inderdaad stellen.

Hoe u trots op uw ICT-bedrijf kunt worden

Een recessie is onontkoombaar en ICT-investeringen zullen natuurlijk weer het kind van de rekening worden. En terecht! Slechts dienstverleners die SaaS, BPO, managed services en outsourcing kunnen leveren zonder dat de klant hoeft te investeren, zullen overleven.

ConceptSales nr. 16 in ICT top 130

De klant wil niet meer gewoon ICT. Hij wil ICT met veel toegevoegde waarde kunnen gebruiken. Met welke hard- of software dat gebeurt, beschouwt hij niet langer als zijn probleem. Is dit nog toekomstmuziek? Steeds meer ICT-dienstverleners leveren dit al als SSC. Veel klanten nemen dan ook geen genoegen meer met minder.

ICT-bedrijven zijn uitblinkers in het leveren van onprofessionele services

Pro-actief ICT service management vraagt van de leverancier tegenwoordig ook een regiefunctie over de totale keten. Het gaat niet langer alleen om reactief handelen naar aanleiding van door de klant gemelde incidenten. Om het totale leveringsproces in control te houden, moet pro-actie gehandeld worden. Dat dit meer vergt dan een willekeurig service management pakket als tooling spreekt voor zich. In dit artikel stellen we Priox voor als tool, waarmee u dit kunt waarmaken.

De weg naar succesvol diensten verkopen

Veel organisaties onderzoeken de mogelijkheden van het opzetten van een Shared Service Center voor Business Process Outsourcing. Helaas ligt de nadruk meestal teveel op het gezamenlijke in plaats van op de service, waardoor de service en de kosten vaak erg tegenvallen. In dit artikel meer over wat er komt kijken bij de inrichting van een professioneel SSC.

Dell neemt Everdream over

Als ICT-bedrijven overstappen op concepten als managed services, BPO of SaaS, dan heeft dit natuurlijk impact op de operations, maar vooral ook op de sales en account managers. Diensten hebben zij nog nooit verkocht. Als dat geen aandacht krijgt, is dat een belangrijke faalfactor voor het nieuwe dienstenconcept.

Erik Nederveen in Dienst bij ConceptSales

Eén van de belangrijkste lessen die sales en accountmanagers vaak krijgen te leren is dat ze moeten 'luisteren naar de klant'. 'Luisteren naar de klant' is bijna een axioma geworden, dat nu al meer dan tien jaar massaal door dienstverleners wordt toegepast. In de afgelopen jaren is ons echter gebleken, dat we voor de klant (en dus voor onszelf) betere resultaten scoren als we wat minder naar de klant luisteren. Daarom willen we in dit artikel dit axioma eens ter discussie stellen.

Nieuw portfolio

In de afgelopen 30 jaren heeft de ICT niet de hoofdprijs verdiend met haar service gerichtheid en klantvriendelijkheid. Dat wordt breed onderkend. De voor dit probleem gekozen oplossingen echter, blijken vaak niet erg effectief te zijn. Er zijn allerlei processen geïmplementeerd die ten doel hebben, de klant te kunnen aangeven hoe lang hij nog moet wachten en te kunnen uitleggen dat de ICT daarmee binnen de grenzen van de afgesproken beschikbaarheid blijft en dus niets valt te verwijten. Er is ook veel aandacht besteed aan de soft skills van ICT'ers, opdat ze beter met gebruikers kunnen communiceren. Daar het uitgangspunt echter fout was, heeft dit tot maar weinig positieve resultaten geleid.

Tijdens de verbouwing gaat de verkoop door

Allereerst even een stukje theorie: Een Service Level Agreement of SLA is een overeenkomst tussen een leverancier en een afnemer, waarin het serviceniveau staat aangegeven van de door de leverancier aan de afnemer te leveren ICT-diensten. Een SLA wordt altijd opgesteld voor een specifieke situatie. Daar nagenoeg geen enkele situatie identiek is aan een andere, is een SLA altijd maatwerk. Een SLA is gebaseerd op een specifieke situatie, voor een specifieke opdrachtgever met zijn specifieke eisen en wensen en bovendien moet het resultaat worden gerealiseerd door een specifieke leverancier. In het SLA worden de geboden diensten meetbaar vastgelegd en daardoor is het voor de klant mogelijk te controleren of hij daadwerkelijk krijgt waarvoor hij betaalt.

IMD voegt met ConceptSales managed services toe aan portfolio

Veel ICT-dienstverleners roepen, dat de behoefte van de klant centraal staat. En of het nu om een software ontwikkelingstraject of een consultancy traject gaat, standaard begint zo'n traject met een vooronderzoek, een haalbaarheidsstudie of het opstellen van een Project Initiation Document (PID). Uitgangspunt bij de methodieken voor ICT-projecten is klaarblijkelijk, dat de klant niet weet wat hij wil hebben en dat de leverancier niet weet wat hij wil leveren. Dat is merkwaardig. Je gaat je dan toch afvragen waarom deze leverancier geselecteerd is en wat nu eigenlijk de gesloten deal is. In de praktijk moet je je deze vraag inderdaad stellen.

Succesvolle samenwerking tussen Priox en ConceptSales

Hoewel bijna alle organisaties kostenbesparing hoog op de agenda hebben staan, blijkt dit vaak niet het belangrijkste motief om te kiezen voor managed services. Dat blijkt uit onderzoek va Portland Europa en onderzoeksbureau MarketCap. Portland Europe heeft samen met...

Sales Companion en ConceptSales sluiten overeenkomst

Eén van de belangrijkste lessen die sales en accountmanagers vaak krijgen te leren is dat ze moeten 'luisteren naar de klant'. 'Luisteren naar de klant' is bijna een axioma geworden, dat nu al meer dan tien jaar massaal door dienstverleners wordt toegepast. In de afgelopen jaren is ons echter gebleken, dat we voor de klant (en dus voor onszelf) betere resultaten scoren als we wat minder naar de klant luisteren. Daarom willen we in dit artikel dit axioma eens ter discussie stellen.

Frans Hoolsema in dienst bij ConceptSales

ConceptSales heeft in Sales Companion uit Soest een complementaire partner gevonden voor haar klanten. Nadat ConceptSales er voor gezorgd heeft dat onze klanten op de bestaande klanten base succes gerealiseerd hebben met een nieuwe dienstenportfolio, kunnen nieuwe...

Dell neemt SilverBack over

Door de schaarste van ICT-personeel zijn in de afgelopen 20 jaar honderden ICT-bedrijven opgezet, die slapend rijk werden met het businessmodel van detachering. Het leek allemaal vanzelf te gaan, volgens het recept: - werf nieuwe medewerkers; school ze een beetje bij, liefst met certificaat; - wacht totdat er een aanvraag komt; - vind een match; - zet de medewerkers weg en - factureren maar. Doordat de tarieven hoog genoeg waren en de bank leeg was, kon het management dat dit detacheringsmodel hanteerde, zich profileren als strategisch zeer sterke leiders. De cijfers gaven hun tenslotte gelijk.

ConceptSales: een complementair team

De klant wil niet meer gewoon ICT. Hij wil ICT met veel toegevoegde waarde kunnen gebruiken. Met welke hard- of software dat gebeurt, beschouwt hij niet langer als zijn probleem. Is dit nog toekomstmuziek? Steeds meer ICT-dienstverleners leveren dit al als SSC. Veel klanten nemen dan ook geen genoegen meer met minder.

Priox en ConceptSales bundelen krachten

AME Research publiceert in het decembernummer van High Tech Analysis het jaarlijkse onderzoek naar de financiële prestaties van 130 ICT gerelateerde ondernemingen, AME TOPSCORERS 2008. ConceptSales speelt mee in de Champions league en staat op plaats nummer 16 met 5...

Even voorstellen: Diderik Lock, Operations Manager

"Een nieuwe servicemanagement tool implementeren kost altijd heel veel tijd en vaak valt het resultaat tegen ten opzichte van de verwachting!" Herkent u dit? Wij binnen ConceptSales vinden dit herkenbaar. Vaak zijn namelijk de processen en werkwijze niet helder...

ConceptSales neemt voortouw in modern ICT beheer

Allereerst even een stukje theorie: Een Service Level Agreement of SLA is een overeenkomst tussen een leverancier en een afnemer, waarin het serviceniveau staat aangegeven van de door de leverancier aan de afnemer te leveren ICT-diensten. Een SLA wordt altijd opgesteld voor een specifieke situatie. Daar nagenoeg geen enkele situatie identiek is aan een andere, is een SLA altijd maatwerk. Een SLA is gebaseerd op een specifieke situatie, voor een specifieke opdrachtgever met zijn specifieke eisen en wensen en bovendien moet het resultaat worden gerealiseerd door een specifieke leverancier. In het SLA worden de geboden diensten meetbaar vastgelegd en daardoor is het voor de klant mogelijk te controleren of hij daadwerkelijk krijgt waarvoor hij betaalt.

SilverBack advanced training

In de nieuwsbrief van maart konden we u melden dat Conceptsales de opdracht had gekregen van Imtech ICT Brocom om het aanbod van diensten commercieel, operationeel en procesmatig aan te laten sluiten bij de wensen in de markt en de interne bedrijfsvoering. In dit...

Samenwerking met Priox

Hoewel bijna alle organisaties kostenbesparing hoog op de agenda hebben staan, blijkt dit vaak niet het belangrijkste motief om te kiezen voor managed services. Dat blijkt uit onderzoek va Portland Europa en onderzoeksbureau MarketCap. Portland Europe heeft samen met...

Create Profit Program

AME Research publiceert in het decembernummer van High Tech Analysis het jaarlijkse onderzoek naar de financiële prestaties van 130 ICT gerelateerde ondernemingen, AME TOPSCORERS 2008. ConceptSales speelt mee in de Champions league en staat op plaats nummer 16 met 5...

KPN lanceert desktop management

In Nederland wordt al jaren gewerkt aan de invoering van een Elektronisch Patiënten Dossier ( EPD ) waarbij er meerdere partijen zijn die allemaal proberen zelf het wiel uit te vinden en daarmee geld van andere partijen te verdienen. Dat heeft al veel geld en tijd gekost maar heeft nog niet geleid tot de invoering van het EPD. Dat het ook anders kan bewijst de situatie in Amerika waar het EPD in relatief korte tijd en tegen acceptabele kosten is gerealiseerd. Hierbij is het zogenaamde Kaiser Permanente model gevolgd waarbij samenwerking en met elkaar geld verdienen de sleutelwoorden zijn. Lees in dit artikel hoe (met het onderbrengen van de ontwikkeling van het EPD in) een Shared Service Centre veel kosten bespaard kunnen worden.

Create Profit Program

Dell heeft SilverBack overgenomen. De organisatie is geïntegreerd binnen Dell SMB Services. Belangrijkste doel van de overname is dat Dell meer managed diensten in de markt wil zetten in combinatie met partners. SilverBack heeft jarenlange ervaring en veel expertise...

ConceptSales nieuwe huisstijl en website gaan live

ConceptSales bestaat uit een complementair team van bedreven managers. We bezitten de kennis en methoden die nodig zijn om de verkoop van ICT-diensten tot een succes te maken. Al onze medewerkers zijn zeer ervaren en creëren voor ICT-bedrijven de ideale mix tussen...

Raymond van Schuppen Salesmanager bij ConceptSales

"Een nieuwe servicemanagement tool implementeren kost altijd heel veel tijd en vaak valt het resultaat tegen ten opzichte van de verwachting!" Herkent u dit? Wij binnen ConceptSales vinden dit herkenbaar. Vaak zijn namelijk de processen en werkwijze niet helder...

Diderik Lock versterkt het ConceptSales-team

Sinds 1 augustus is Raymond van Schuppen, voorheen salesmanager bij Versatel, werkzaam voor ConceptSales. ConceptSales wil de komende jaren verder groeien middels intensieve partnerships met ICT bedrijven. Met name de vele prettige contacten met ICT bedrijven en de...

ConceptSales verlengt samenwerking met DeskForce

KPN heeft haar desktop management portfolio recentelijk gelanceerd op haar website. ConceptSales heeft vanaf het begin een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en lancering van het portfolio. Het portfolio is te bekijken via deze link.

Tweede ConceptSales Regatta

ConceptSales heeft de afdeling Outsourcing Services van KPN geholpen met de uitbreiding van het portfolio richting middelgrote ondernemingen. Deze afdeling nam tot voor kort met name grote communicatienetwerken, zoals telefooncentrales en LAN's, over van klanten in de...

Eerste ConceptSails Regatta

Onder het paraplubegrip ‘managed services' vallen diensten die we al vanouds kennen: online back-up en online boekhouden. De laatste tijd komen er echter steeds meer diensten bij. In de marketingtermencaroussel doen omschrijvingen als software as a service, storage as...

ConceptSales wordt exclusief agent voor SilverBack

AME Research publiceert in het decembernummer van High Tech Analysis het jaarlijkse onderzoek naar de financiële prestaties van 130 ICT gerelateerde ondernemingen, AME TOPSCORERS 2008. ConceptSales speelt mee in de Champions league en staat op plaats nummer 16 met 5...

DeskForce Advanced training groot succes

Silverback Technologies en ConceptSales sluiten een overeenkomst voor enkele jaren voor de verkoop en support van Silverback in de Benelux. ConceptSales private instagram viewer reddit is als exclusief agent aangesteld.