033 - 7600530 info@conceptsales.nl

Blog

Laatste blogs
Contentmarketing kost vaak veel tijd en levert weinig op

Contentmarketing kost vaak veel tijd en levert weinig op

Al jaren is het een begrip en zweren marketeers erbij: contentmarketing. De praktijk is grillig. Dure specialisten worden overgehaald om content te schrijven, maar de gewenste leads blijven uit. In dit blog de valkuilen van contentmarketing en natuurlijk ook de...

Een handig stappenplan voor GDPR

Een handig stappenplan voor GDPR

Nog een maand en dan heb je natuurlijk je GDPR helemaal geregeld. Daarom hieronder nog even voor de zekerheid een handig checklistje om af te vinken. En wat tips om te zorgen dat je marketingafdeling er ook klaar voor is. Als bestuurder ben je verantwoordelijk, dus...

Jouw businesscase of ROI is zinloos

Jouw businesscase of ROI is zinloos

Je hebt het vast weleens gehoord: “geef me een goede businesscase, dan kan ik het intern verantwoorden”. Een uitspraak van veel influencers en beslissers. Ik heb ze gezien van de categorie “achterkant bierviltje” tot volledig kosten-batenanalyse. En er wordt veel op...

End Of Life kost geld – houd je daar rekening mee?

End Of Life kost geld – houd je daar rekening mee?

Ontwikkeling kost geld. EOL ook. Ga je er slim mee om? (Als ik dienst schrijf, bedoel ik product, dienst, dienstverlening, aanbod, beleving etc. Wat het maar is wat jij aan je klanten aanbiedt.)   Dat ontwikkeling van een nieuwe dienst geld kost, snappen we. Dat...

Van grijze muis naar aantrekkelijke leadgenerator

Van grijze muis naar aantrekkelijke leadgenerator

Binnen de ICT sector liggen de leads vaak niet voor het oprapen. Toch is de vraag naar ICT-oplossingen en diensten ruim aanwezig. Maar waarom is het dan zo lastig om de juiste bedrijven en beslissers aan te trekken? In dit blog wil ik stilstaan bij een paar typische...

Drie boosdoeners waarom uw diensten geen succes worden

Drie boosdoeners waarom uw diensten geen succes worden

Elke combinatie van factoren kan de oorzaak zijn van het onderpresteren van uw diensten, echter de hoofdoorzaak is meestal gekoppeld aan één van de volgende drie problemen: Vage definitie van uw doelgroep: Wanneer uw dienst alles voor iedereen moet zijn is het...

Waarom het krachtenveld van uw dienst relevant is

Waarom het krachtenveld van uw dienst relevant is

Met regelmaat voer ik gesprekken met klanten over waarom diensten niet gekocht worden door klanten. Vaak begint z’n gesprek met “we hebben te weinig leads” of “sales is niet in staat om toegevoegde waarde te verkopen”. In één van mijn laatste gesprekken betrof het een...

Geslaagde relatiedag op 21 april 2016

Geslaagde relatiedag op 21 april 2016

Als je dan toch een relatie-evenement organiseert, pak dan die ene dag in april dat het mooi weer is. Dat moet de organisator van het Conceptsales evenement, Wouter, gedacht hebben. Tjsa, wat was het mooi weer en wat hebben we heerlijk genoten. Vooral door de opkomst...

Drie goede tips om geen leads te krijgen

Drie goede tips om geen leads te krijgen

Misschien dat u bij het lezen van deze titel dacht dat er iets mis is gegaan. Maar nee, ik ga u echt een paar geweldige tips geven waarmee u hoogstwaarschijnlijk geen kansen creëert. Ik heb ze overigens niet zelf bedacht, maar zie ze dagelijks voorbij komen bij grote...

Marketing automation blijkt lastig voor ICT-bedrijven

Marketing automation blijkt lastig voor ICT-bedrijven

Dagelijks krijg ik veel vragen over slimmere manieren om gekwalificeerde leads uit de markt te halen. Outbound bellen levert al lang niet meer de gewenste ratio's op, net als ad-hoc mailen, direct mailings en heel veel andere losstaande marketingactiviteiten. Met een...

9 manieren om een nieuwe dienst te verknallen

9 manieren om een nieuwe dienst te verknallen

Innoveren is nodig; je moet het op tijd doen; je moet het snel doen (zie sneller innoveren voor meer winstgevendheid).   Toen Motorola zag dat mobiele telefoons niet overal bereik hadden, dachten ze dat klanten dat wel zouden willen. Ze vonden een gat in de...

Being a Cisco Partner in a disruptive world!?

Being a Cisco Partner in a disruptive world!?

We all (more or less) see what's going on in the world of cloud computing, but are you really aware of what it means for your company/business as a Cisco Partner? Do you consider “Going to the cloud” as an opportunity or as a threat? Cisco is moving towards...

Ook zo lekker koud gebeld vandaag?

Ook zo lekker koud gebeld vandaag?

De omzet ligt voor het oprapen, maar je bukt niet om het op te rapen.   Ben jij ook zo goed in koud acquireren? Levert het jou ook voldoende nieuwe klanten op om je target nog even lekker dicht te fietsen? En hou jij ook voldoende tijd over voor de dingen in het...

Wat gaat de Nederlandse markt doen met telefonie?

Wat gaat de Nederlandse markt doen met telefonie?

ICT en telecombedrijven zijn druk bezig met convergentie, unified communications, cloud diensten en hosted voice. Om de bedrijven te helpen bij hun dienstontwikkeling is het elementair te weten wat de markt al doet op deze gebieden en of en wanneer zij stappen gaan...

Hoe hoofdpijn geld op kan leveren

Hoe hoofdpijn geld op kan leveren

Onlangs overkwam me iets na een workshop, waardoor ik erg verrast werd. Iemand uit de groep riep: "Ik zou deze workshop heel anders inzetten!” Nu doe ik vaker workshops om de waardepropositie in beeld te brengen, maar deze was me niet eerder overkomen.  In de...

Het managen van diensten doe je zo

Het managen van diensten doe je zo

Bijna alle IT- en telecombedrijven worstelen met het opzetten en onderhouden van een klantgericht dienstaanbod. Dit bleek wel uit het onderzoek dat we vorig jaar deden, maar komt elke dag weer terug in onze dagelijkse praktijk. In dit artikel wil ik graag een kijkje...

Een goed voornemen: diensten meer rendabel maken

Een goed voornemen: diensten meer rendabel maken

Ik krijg veelvuldig de vraag waarom het zo lastig is om diensten verkocht te krijgen. "We hebben geweldige diensten, maar de omzet viel toch een beetje tegen, en de marges zijn lager dan we hadden verwacht". Vaak wordt het antwoord hierop gezocht bij sales. Want sales...

Op naar een betere klantbeleving

Op naar een betere klantbeleving

Een paar weken geleden zag ik op social media en bij RTL Late Night verschillende filmpjes van buschauffeur Shandrick Elodia. Hij staat bekend als leukste of ‘mafste’ buschauffeur van Nederland. Toch is hij ontslagen door zijn werkgever. Shandrick hield er een mooie...

Propositie Management as a Service

Propositie Management as a Service

Succes is een keuze Iedereen streeft naar succes, waar ligt de ambitie van uw organisatie? Wat ons van succes weerhoudt zijn vaak simpel op te lossen drempels. Keuzes die we hadden moeten maken, maar niet maakten. Tijd die we beschikbaar hadden moeten maken, maar niet...

Hoe zorg je dat sales verkoopt wat delivery waar kan maken

Hoe zorg je dat sales verkoopt wat delivery waar kan maken

Een van de opmerkelijkste uitslagen van het onderzoeksrapport naar dienstontwikkeling bij ICT-bedrijven, is in mijn optiek het aantal keren dat er discussie is wat de dienst nou precies inhoudt. Hierbij valt op dat sales een belofte doet, de klant een perceptie heeft...

Sneller innoveren zorgt voor meer winstgevendheid

Sneller innoveren zorgt voor meer winstgevendheid

De tijd tussen businesswens en IT-realisatie benadert een kritisch punt. Een punt waarop niet meer geprofiteerd wordt van innovatie. Wat kun je doen om sneller revenues te halen uit innovatie en hoe kun je je klanten daarmee helpen? Als een bedrijf aansluiting wil...

Masterclass “Winstgevende ICT-diensten”

Masterclass “Winstgevende ICT-diensten”

Gratis masterclass: 'Hoe creëer je een winstgevend dienstaanbod naar de markt?' Aan de dienstontwikkeling binnen IT- en Telecombedrijven valt nog veel te verbeteren. Dit blijkt uit het onderzoek "Dienstontwikkeling bij IT- en telecombedrijven" in samenwerking met...

De verkoper is niet meer, leve de inkoopadviseur

De verkoper is niet meer, leve de inkoopadviseur

Een tijdje terug heb ik aan onze Academy een salestraining gevolgd. Gewoon om eens te zien hoe zo’n training nou in zijn werk gaat. Ik had al veel gelezen over de gebruikte methodiek in de cursus, maar wilde het nu eens echt meemaken. Ik ging mee met een klas en had...

Bepaalt jouw DNA je commerciële succes?

Bepaalt jouw DNA je commerciële succes?

Succesvolle salesteams zijn cruciaal voor het succes van bedrijven. Over het ideale salesprofiel wordt veel gesproken en er zijn veel meningen. Terecht want topverkopers leveren gemiddeld 30% meer resultaat ten opzichte van hun collega's. Maar hoe ziet een succesvol...

Luister niet naar je klant!

Luister niet naar je klant!

Er is eigenlijk maar één echte manier om als bedrijf te groeien, namelijk door het volgende te doen: 'voeg waarde toe voor je klanten'. Dat klinkt heel logisch, maar is het ook simpel? Het is juist lastig om erachter te komen wat klanten echt nodig hebben en het er...

Waarom weten klanten niet wat ze willen?

Waarom weten klanten niet wat ze willen?

Weten klanten niet wat ze willen of weten bedrijven niet wat hun klanten willen? Verkopers zoeken naar de latente behoeftes van hun klanten. Waarom heet het ‘latent’? Omdat er wordt veronderstelt dat de klant wel het probleem ervaart, maar nog onvoldoende urgentie...

Spreek jij al in klantwaarde of verkoop je nog?

Spreek jij al in klantwaarde of verkoop je nog?

In een eerder bericht heb ik al eens de 8 belangrijkste succesfactoren voor commercieel succes beschreven, dat was op basis van onze ervaringen en een salesanalyse bij meer dan 60 ICT bedrijven, waarbij er gekeken werd naar de belangrijkste succesfactoren voor sales....

Maak gratis je eigen sales cycle. Ga jij je omzet halen?

Maak gratis je eigen sales cycle. Ga jij je omzet halen?

Aan iedere mooie order gaat een sales cycle vooraf. Als je inzicht hebt in hoe die sales cycle eruit ziet en hoeveel tijd je hiermee bezig bent, weet je ook precies hoeveel gekwalificeerde leads je nodig hebt en welke ratio's je moet realiseren om het afgesproken...

Bestaat de reseller nog na de komst van de Cloud?

Bestaat de reseller nog na de komst van de Cloud?

De afgelopen tijd schreef ik al over de rol van de vendor, de distributeur en de rol van de integrator. Deze week meer over de rol van de reseller. Resellers zijn vooral sterk door hun, vaak lokale, netwerk van klanten waar de relatie een belangrijke rol speelt....

Grootschalig portfoliomanagement onderzoek

Grootschalig portfoliomanagement onderzoek

Is dienstontwikkeling bij u ook zo'n langdurig proces? Bent u benieuwd hoe het bij andere IT- en/of telecombedrijven gaat? Doe mee met het onderzoek en krijg inzicht in het dienstontwikkelingsproces van IT- en telecombedrijven. Waar loopt men tegenaan, hoe wordt het...

Het nieuwe marketing. Concreter en meer meetbaar dan ooit

Het nieuwe marketing. Concreter en meer meetbaar dan ooit

Heeft u wel eens uw bedenkingen wat marketing bijdraagt aan uw commerciële doelstellingen? Of er wel een duidelijke richting is wat er uit het marketingproces moet komen? Hierbij een concrete aanpak, waarmee u vandaag nog kunt beginnen. U herkent het vast wel:...

Levert u al succesvolle projecten?

Levert u al succesvolle projecten?

Mijmert u ook wel eens over een recept voor projectsucces? Op weg naar huis na een zware implementatiedag of een afmattende stuurgroep vergadering. Kunt u dat recept ook visualiseren? Dat is mooi, want ik bespeur in de markt een sterk groeiende interesse voor...

Vul de poll in en kijk wat anderen vinden

Vul de poll in en kijk wat anderen vinden

We zijn benieuwd wat u vindt van onze wekelijkse stelling of vraag. Hier leest u ook de uitslagen van vorige polls over sales onderwerpen, marketing, leadgeneratie, diensten en ICT gerelateerde onderwerpen. Hoe vaak is er binnen uw organisatie een formele review op...

Zou een draaiboek helpen bij verandering?

Zou een draaiboek helpen bij verandering?

Er is al veel gezegd en geschreven over ontwikkelingen op het gebied van Cloud en de impact die dit heeft op organisaties en de leverketen. Maar kunnen we in dat kader misschien nog iets van het verleden leren? Er was immers ooit een tijdperk dat je een computer met...

Who moved my cheese to the Cloud?

Who moved my cheese to the Cloud?

De komst van Cloud computing stuit bij IT aanbieders nog steeds op weerstand. En daar heb ik alle begrip voor! De overgang naar het Cloud delivery model haalt IT aanbieders immers uit hun comfort zone. Waarbij het voor veel bedrijven voelt alsof anderen hun kaas...

De rol van de vendor in de overgang naar Cloud

De rol van de vendor in de overgang naar Cloud

Wat is dat toch met de Cloud in IT land? Klanten willen meer Cloud kopen omdat ze dan minder hoeven te investeren en veel flexibeler zijn. Dat is duidelijk. Maar hoe gaan vendoren, distributeurs, integrators en resellers daarmee om? Deze week begin ik met de vendor....

Het nieuwe kopen, wanneer verandert u?

Het nieuwe kopen, wanneer verandert u?

De ICT-markt verandert momenteel in een razend hoog tempo. Opvallend is dat de veranderingen ditmaal niet door de techniek, maar door een fundamenteel ander koopgedrag lijken te worden gedreven. Het nieuwe kopen. Wanneer gaat u op deze verandering inspelen?   Bij...

Lead Nurturing verkeerd gebruikt ‘modewoord’

Lead Nurturing verkeerd gebruikt ‘modewoord’

Ik hoor het de laatste tijd steeds vaker: ‘Lead nurturing’. Op diverse blogs, social media en vooral binnen marketingafdelingen hoor en zie ik de term terugkomen. En daarbij valt me op dat het in de praktijk helaas gaat om slecht gemaakte wijn in nieuwe zakken. Hier...

Whitepaper: Traditionele dienstontwikkeling voldoet niet

Whitepaper: Traditionele dienstontwikkeling voldoet niet

Er verandert veel in de wereld van de ICT. Technologische ontwikkelingen en klanten die andere wensen hebben zorgen ervoor dat het huidige aanbod niet meer voldoet. Diensten worden steeds complexer en door de ‘u vraagt, wij leveren’ aanpak, maken ICT-bedrijven het...

Heb je anno 2014 nog verkopers nodig?

Heb je anno 2014 nog verkopers nodig?

Volgens een recent onderzoek van de Acquity group koopt 57% van de zakelijke inkopers online en de helft daarvan koopt zelfs met 50-90% van hun inkoopbudget online. Dit betekent dat steeds minder aankopen de persoonlijke interactie met een verkoper vereisen. Als er...

Even snel een Service Level Agreement maken?

Even snel een Service Level Agreement maken?

Managed services providers houden van technologie en klanten maar besteden vaak minder aandacht aan de juridische kant die bij een samenwerking komt kijken. Dit leidt er vaak toe dat een service-level-agreement (SLA) snel in elkaar gezet wordt en niet de juiste...

Meer dan 50 ICT websites onder de loep

Meer dan 50 ICT websites onder de loep

Afgelopen twee weken heb ik 54 websites van ICT-bedrijven kritisch bekeken vanuit e-commerce perspectief. Hierbij kwamen een aantal opvallende conclusies naar voren. Op de gemiddelde website verwacht ik nagenoeg geen gekwalificeerde leads Er kan nog veel verbeterd...

Succesvol anticiperen op veranderingen

Succesvol anticiperen op veranderingen

Vaak groeit een bedrijf door de jaren heen zonder zich heel bewust te zijn van alle veranderingen die er plaatsvinden. Het draait zoals het draait, totdat er veranderingen zijn die zo essentieel zijn dat het bedrijf zich niet vanzelf aanpast. Vorige weken schreef ik...

Functieverschuiving als gemene deler bij verandering

Functieverschuiving als gemene deler bij verandering

Vorige week sprak ik over verschillende oorzaken waarom bedrijven niet succesvol anticiperen op veranderende omstandigheden (zie mijn vorige blog). In een poging het bedrijf te redden gebeurt er vaak het volgende: Consequenties van verandering worden weggewuifd of...

Outside in en ‘Jobs-to-be-done’

Outside in en ‘Jobs-to-be-done’

De 'jobs-to-be-done-theorie' is een hype in Amerika en begint ook over te waaien naar Nederland. Jos Burgers had er een paar jaar geleden al succes mee met zijn boek “Gek op gaten”, waarin hij je duidelijk maakt dat je moet ontdekken wat de klant echt wil. Hij koopt...

Gemiddelde waardering training Rusland is 9,96

De outside-in selling methodiek van Conceptsales begint wereldwijd behoorlijk indruk te maken. Ligt de primaire focus vanuit een aantal vendoren vooral in Europa, wereldwijd komen er ook regelmatig mooie verzoeken binnen om trainingen te geven op het gebied van sales,...

Succesvoorwaarden voor standaardiseren dienstaanbod

Succesvoorwaarden voor standaardiseren dienstaanbod

Door de veranderende vraag van klanten en door nieuwe technologische ontwikkelingen moeten IT-bedrijven en telecomaanbieders hun dienstenaanbod wijzigen. De product push benadering werkt niet meer en klanten hebben steeds meer behoefte aan concrete dienstverlening,...

Trainingsprogramma voor Cisco breidt uit naar EMEAR

Conceptsales gaat in een internationaal trainingsprogramma, genaamd 'Foundational/Consultative sales skills training' de verkopers van Cisco trainen op verkoopvaardigheden. De training zal gegeven worden in een groot aantal landen in Europa, Middel East, Africa en...

Traditionele marketing levert vrijwel geen leads meer op

De problematiek van het oude marketingdenken Het wordt steeds lastiger via de geijkte wegen gekwalificeerde leads uit marketinginspanningen te halen. Nog steeds zie ik veel bedrijven worstelen met events, telemarketing, adverteren en heel veel goed bedoelde...

Eerste diploma-uitreiking KPN Business Partner Academy

Tijdens de KPN Businessdag ontvingen de eerste deelnemers van de KPN Business Partner Academy hun welverdiende certificaat. De academy is afgelopen jaar van start gegaan op initiatief van KPN BPO. Doel is om samen met business partners te werken aan meer rendement op...

Hoe transformeert u naar een duurzaam business model?

De wereld van IT-bedrijven verandert in rap tempo. Oorzaak? De klant! Sinds een aantal jaren is het koopgedrag van klanten sterk aan het veranderen. Minder zelf doen, meer profiteren en overlaten aan de expertise van derden. Focus op functionaliteit en niet op...

Vertrouwde naam, nieuw gezicht

Waarschijnlijk is u al opgevallen dat het logo van Conceptsales is veranderd. Dit heeft alles te maken met de fusie van vorig jaar met PartnerMasterclass, en de synergie die we binnen de holding, The IT Channel Company, willen uitstralen. The IT Channel company is de...

Hoe loyaal zijn jouw klanten?

De vraag hoe loyaal jouw klanten zijn speelt geregeld door jouw hoofd. Interessant is natuurlijk hoe jij het antwoord inschat en waar jij dat op baseert. Een hoge mate van loyaliteit is namelijk juist nu van groot belang! En de ervaringen met loyaliteit op basis van...

Kunt u product portfolio management uitbesteden?

Is het denkbaar dat Product Portfolio Management ge-outsourced kan worden? Wellicht niet op grote schaal binnen afzienbare tijd, maar als processen, ervaringen, werkwijze en tools steeds meer volwassen worden, is het dan mogelijk? Ik denk van wel! Hierbij een aantal...

Content marketing echt iets voor ICT-bedrijven

Veel websites van ICT-aanbieders geven een hoop informatie over het aanbod dat zij hebben, maar bevatten te weinig informatie die nuttig is voor bezoekers. Jammer voor zowel de bezoeker van de site, maar zeker ook voor het bedrijf die eigenaar is. Want als de bezoeker...

10 handvatten voor de professionele ICT-leverancier

Onze industrie verandert de laatste jaren in hoog tempo. Maar met alle veranderingen die we hebben gezien is er in al die tijd één aspect constant gebleven: de noodzaak voor leveranciers om (nog) professioneler te acteren. Meer professionaliteit is óók in 2013 hard...

Hoe goed is uw conversieratio?

Het centrale thema in veel gesprekken met software aanbieders vandaag de dag is de effectiviteit van de bestaande business modellen. Wat betekenen zaken zoals een overgang naar de cloud en de introductie van managed services voor de kasstromen en verdiensten. Maar aan...

Waar zit uw toegevoegde waarde in de cloud?

De overgang van de zo vertrouwde onpremise business naar een business model gebaseerd op een cloud aanbod houdt bij veel Value Added Resellers de gemoederen momenteel aardig bezig. Veel bedrijven zoeken naarstig naar concrete ’cloud waarde’ die er voor hun bestaande...

Er is meer dan één cloud om geld mee te verdienen

Iedereen heeft het over "de cloud" alsof dat de enige toekomstige bron van inkomsten is voor  IT-bedrijven. Echter, in het cloud computing tijdperk bestaan er meerdere manieren om geld te verdienen met clouddiensten en zijn er meerdere “clouds” te verkopen. Ontsnappen...

Gezocht: content- en proces manager voor onze Sales Academy

Wij bieden: Een uitdagende full-time job; Samenwerking met top-professionals; Een gedreven en prettige werksfeer. Betrokken, open, direct, daadkrachtig en resultaatgericht; Wij bieden een uitstekend salaris passend bij jouw senioriteit; Meer dan 100 klanten in de IT...

Als u wilt dat partners meer omzet genereren

Veel bedrijven in de IT en Telecom sector werken met een partnerkanaal. De doelstelling van zo'n samenwerking is altijd om er gezamenlijk beter van te worden. In de praktijk zie ik vaak dat zowel de 'distributeur' als de 'reseller' veel meer uit zo'n programma willen...

Workshop Cloud Business Transformatie

Workshop Cloud Business Transformatie

Conceptsales en Partner Master Class hebben gezamenlijk een tweedaagse Cloud Business Transformatie workshops doorontwikkeld voor ICT-infrastructuur bedrijven. Hiermee combineren we de ervaring van 60 deelnemers in de Dynamics markt met de specifieke ervaringen van...

2e prijs op bedrijvengolfdag Anderstein

Donderdag 28 juni jongsleden hebben Erik vd Burg (Lemontree), Ronald Otten (HSO), Richard Bross (The IT Channel Company) en Menno Zorn (Conceptsales) de 2e plaats bereikt van de bedrijvengolfdag bij Anderstein. Op deze prachtige dag namen 18 teams deel aan het Texas...

ICT adviesbedrijf met nieuw DNA!

LEUSDEN – Vandaag hebben Conceptsales en Partner Master Class in aanwezigheid van 150 relaties bekend gemaakt te gaan fuseren. De naam van het nieuwe bedrijf is The IT Channel Company. Binnen dit bedrijf bundelen Conceptsales en Partner Master Class hun krachten....

USP’s moeten plaats maken voor UBR’s

Enkele jaren geleden zijn we begonnen met het hanteren van de term “Outside-In” verkopen en sindsdien wordt deze term te pas en te onpas gebruikt, maar wat is “Outside-In” verkopen eigenlijk? De eerste en meest gehoorde reactie is “de klant centraal stellen” en...

Juri Pietersen versterkt Conceptsales-team

Vanaf 1 november is het  Conceptsales-team versterkt met Juri Pietersen. Voorheen was hij commercieel directeur bij Imtech ICT Brocom en recentelijk verantwoordelijk voor de commerciële ontwikkeling van een datacenter met onder andere Clouddiensten. Hij heeft de...

Wij wensen u een gezond en succesvol 2012

Conceptsales kijkt terug op een mooi jaar. We mochten werken voor prachtige opdrachtgevers en een bijdrage leveren aan hun succes in Managed Services, Solutions en Clouddiensten. Ook voor onszelf leidde dit tot een gezond en winstgevend jaar. We hopen u ook in 2012...

Conceptsales is verhuisd

Vanaf 21 december 2011 is Conceptsales bereikbaar op een nieuw adres. Door de groei van de afgelopen jaren en de ambitie deze groei in de komende jaren voort te zetten, is ruimere huisvesting nodig. We willen een betere bereikbaarheid voor klanten met voldoende...

Cisco CMSPEP in EMEA

Alle Cisco-partners in EMEA kunnen zich vanaf heden inschrijven voor Cloud & Managed Services Partner Enablement Program (CMSPEP). Dit programma zorgt voor een enorme versnelling in business development voor partners die nieuwe diensten willen lanceren of...

Partnerprogramma Previder boekt succes

Klanten duidelijk enthousiast over nieuw businessmodel Het onlangs geïntroduceerde partnerprogramma van Previder, specialist in hoogwaardige services op het gebied van Datacenter, Cloud Hosting, Connectivity en ISP, blijkt goed aan te slaan bij zowel bestaande als...

Menno Zorn vertelt hoe ICT verandert in ICT in Beeld

Het businessmodel van ICT bedrijven zal de komende jaren flink veranderen door de komst van Cloudcomputing en SaaS-oplossingen. In een openhartig interview door ICT in Beeld vertelt Menno Zorn over de gevolgen voor ICT-bedrijven en personeel. Bekijk het interview HIER...

Getronics waardeert Sales Academy met een 8,2

Als onderdeel van het 'Welkom in de toekomst' programma van Getronics, hebben 59 personen deelgenomen aan de Conceptsales Academy. In deze Academy worden verkopers getraind in het verkopen van toegevoegde waardediensten en outside in verkopen. Van de 59 deelnemers...

Cloud deel III: Businessmodel van de Cloud

De Cloud is een businessmodel op basis van schaalgrootte. Hardware, software en diensten moeten aan de achterkant worden gestandaardiseerd. Aan de voorkant moeten flexibele diensten worden geleverd. Een goede Cloud-dienstverlening vraagt veel investering in specifieke...

Cloud deel II: Gevolgen voor de channel

Wat is de impact van de Cloud op de channel? Vallen er schakels in de keten tussenuit? Verlies ik marktaandeel als ik niet snel op cloudontwikkelingen inspeel? Hoe zorg ik dat ik de kennis opbouw die mij onderscheidend maakt? In 1995 werkte ik voor een agrarische...

Kun je verkopen leren?

Kun je verkopen leren?

Niets is met zoveel mysterie omgeven als het verkoopvak. Hoe herken je een topper? Welke vaardigheden heeft hij/zij? Kun je verkopen leren of is dat aangeboren? Een recente stelling op Linked-In dat verkopen bijna niet te leren valt en meer een kwestie van aanleg is,...

De marktvraag naar clouddiensten

Iedereen heeft het erover. Cloud is dé ontwikkeling op ICT-gebied. Je kunt geen ICT-tijdschrift openslaan, geen website van een ICT-dienstverlener openen en geen ICT-blog lezen, welke niet over de Cloud gaat. Is de vraag naar Clouddiensten zo groot? Verlangen we naar...

Effectieve waardeproposities: 80/20 of perfectie?

Effectieve waardeproposities: 80/20 of perfectie?

Mensen zijn verschillend. De een wil gouden randjes, de ander is al tevreden met het belangrijkste. En voor beide houdingen zijn meerdere spreekwoorden die ze daarmee soms tot wet verheffen. Dat is overigens bij bijna elk principe zo, getuige de discussie onlangs met...

Stop met verkopen, help uw klant inkopen

De manier waarop onze klanten inkopen verandert sterk. Daar zijn we allemaal wel over eens. Over wat dit betekent voor de manier waarop we verkopen, verschillen de meningen echter nogal. In de praktijk proberen we nog steeds op dezelfde manier te verkopen met als...

ICT-diensten vermarkten en verkopen anno 2012

Als consument bent u er waarschijnlijk al helemaal aan gewend dat u uw eigen ideale vakantie samenstelt. Goed geïnformeerd over de mogelijkheden gaat u op zoek naar tickets, locaties, verblijf en excursies. Naast prijs kijkt u goed naar de reviews van anderen die een...

Programma Sales Academy

Onze aankondiging over de Sales Academy leverde veel positieve reacties op. Veel menen herkennen en erkennen dat het verkopen van diensten met toegevoegde waarde

De wetten van de ICT-verkoper

De wetten van de ICT-verkoper

Er zijn zo een aantal wetten in het leven die altijd gelden in de ICT wereld. Het maakt niet uit hoe hard je het ook probeert om ze te breken. De wet van de zwaartekracht is er zo eentje. Je ziet wellicht kans om met deze wet even een loopje te nemen, maar...

Wat gaan social media doen in 2011

Veel bedrijven kijken naar social media en vragen zich af wat ze er nou eigenlijk mee moeten. Een eenduidig antwoord hierop is er niet. Social media heeft geen gegarandeerde ROI, kost veel tijd en is nog heftig in ontwikkeling. Daarentegen kunnen social media...

Terugblik op een prachtig jaar met nieuwe trends

Allereerst willen we u een prachtig en gezond 2011 toewensen. Afgelopen jaar trok de ICT-sector na een dip in 2009 weer behoorlijk aan. We hopen dat deze trend zich in 2011 verder zal voortzetten. Trends In 2010 zagen we enkele trends in ons werk die we graag met u...

Meer ICT-diensten verkopen in 2011

Hoeveel verkopers zijn bij u in staat succesvol ICT-diensten te verkopen? Zijn zij daarmee in staat om het ICT-dienstentarget 2011 te halen? Haal meer uit het salesrendement van uw verkopers door hen specifiek te trainen en op de juiste manier te begeleiden. De manier...

De Sales Academy (sales)management module

Onlangs lanceerde Conceptsales de Sales Academy voor ambitieuze veelbelovende ICT toegevoegde waarde verkopers. Maar natuurlijk wilt u als sales manager deze salesmensen ook succesvol coachen, begeleiden en aansturen. De kennis en vaardigheden die verkopers opdoen in...

Hoogste tijd voor IT 2.0

Als de IT-afdeling erin slaagt de mogelijkheden die zich nu aandienen op te pikken, wordt IT een leuke plek om te werken, een R&D-laboratorium in plaats van een IT-werkplaats.

Conceptsales start Sales Academy

Verkopers die succesvol zijn in het verkopen van complexe, hoge toegevoegde waarde ICT-diensten en -oplossingen zijn schaars. De salescycle bij zulke diensten is complex en heeft een langere doorlooptijd. Dit heeft alles te maken met het beïnvloeden van de...

Heeft u klanten of relaties?

Relatiemanagement bestaat voor veel mensen uit een persoonlijk ondertekende kerstkaart en een mooie fles wijn of champagne met oudjaar. En als je het echt goed wilt doen dan neem je goede relaties mee naar voetbalwedstrijden of andere evenementen in de privésfeer....

Geweldig bedrag voor gesponsorde Duchenne Heroes

Mede dankzij de sponsoring van Conceptsales heeft de 5e editie van de Duchenne Heroes maarliefst 1.260.000,-- euro opgeleverd. Het fietsevenement, welke plaats had in de week van 12 t/m 18 september, heeft tot doel zoveel mogelijk geld op te halen voor de spierziekte...

Waarom klanten voor uw bedrijf kiezen!

Succes is geen toeval Waarom kiezen klanten voor uw bedrijf en wanneer voor uw concollega’s? Het antwoord krijgt u door een analyse te doen waarin de behoefte van uw doelgroep centraal staat. Als u weet wat uw klanten willen, nodig hebben en verwachten, kunt u veel...

Acht gouden regels voor verkoopsucces binnen ICT-bedrijven

Uitkomsten salesanalyse bij meer dan 60 ICT-bedrijven! De vraag die iedere salesmanager zich dagelijks stelt is: hoe kan ik meer omzet realiseren? Een vraag die binnen ICT-bedrijven lastig te beantwoorden is omdat er zoveel factoren een rol spelen die van invloed zijn...

Negen doodzondes voor verkopers

Vakanties, economische en financiële problemen, dalende vraag en lagere prijzen: juist nu doen veel bedrijven hun best om nieuwe klanten te werven en bestaande klanten tot meer aankopen te verleiden. Dus neemt de druk op de individuele verkoper toe. Want iedereen...

Hoe is het met uw conversieratio?

'Hoe staat het met uw conversieratio van lead naar order? Scoort u minimaal 25% of ligt dit percentage aanzienlijk lager? Conceptsales richt zich op ICT-bedrijven die het rendement van hun salesorganisatie willen verbeteren. Het salessucces hangt sterk samen met de...

SaaS groeit naar 16 procent van omzet

Gehoste software zal 16 procent van de omzet in zakelijke IT uitmaken in 2014. Dat zegt Gartner. Vorig jaar was het marktaandeel van SaaS nog 10 procent. Dit jaar geven bedrijven wereldwijd 8,5 miljard dollar uit aan gehoste software. Volgens Gartner groeit de adoptie...

Het nut van een duidelijke visie op ICT

Eigenlijk zijn er twee belangrijke redenen om een visie te hebben op ICT. Ten eerste om voor uw eigen organisatie te bepalen waar u over een aantal jaren wilt staan en welke diensten u dus moet ontwikkelen. Ten tweede om duidelijk naar uw klanten te kunnen...

Hostingproviders zien herstel van vraag

ICT-sector is positief over de economische vooruitzichten. Vooral de markt voor hosting-, web- en applicatiediensten groeit weer. Providers die hun focus verlegden van technologie naar dienstverlening, zijn het beste gepositoneerd om van de aantrekkende vraag te...

Managed services voor resellers onontkoombaar

Het is frappant te zien dat eigenlijk elke IT-reseller wordt geconfronteerd met de vraag naar managed services. Vrijwel unaniem geeft men aan dat managed services onder de aandacht staat. Slechts een kleine 8 procent geeft aan nog niets van dit fenomeen gemerkt te...

Onzekerheidsfactor van een offerte

Een onderdeel van mijn werk is het opstellen van een standaardofferte voor het nieuwe aanbod dat we hebben ontworpen voor onze klanten. Als input zie ik veel bestaande offertes. En tijdens een onderzoek naar het effect van een offerte bleek dat klanten de offerte...

Een SLA moet geen dictatuur worden

Wie een ict-dienst afneemt, verwacht dat die geleverd wordt. Liefst op tijd, en naar tevredenheid. En omdat tevredenheid een subjectief begrip is, is het verstandig vast te leggen wat ermee bedoeld wordt. Maar hoe ver moet je daarin gaan? Computable vroeg het aan zijn...

Moeten uw verkopers opdrachten dubbel verkopen?

Een veel gehoorde klacht van verkopers is dat zij een dienst niet alleen aan de klant moeten verkopen maar ook nog eens intern. Tijdens zo’n intern verkoopproces worden dan vragen gesteld als: Kunnen we deze dienstverlening wel leveren? Hoeveel resources hebben we...

Leadgeneratie begint met keuzes maken

Leadgeneratie begint met keuzes maken

Leads... wie wil ze niet? Genoeg leads betekent een mooie salespipeline en als die leads ook nog eens gekwalificeerd zijn,  hebben we een mooie potentie om orders te scoren. Maar wat is er nou concreet nodig om waardevolle leads binnen te slepen? Laat ik beginnen met...

Helft meer ICT-deals in eerste kwartaal

De Nederlandse ict-markt telde in het eerste kwartaal van 2010 41 geregistreerde transacties. Dat is bijna de helft meer dan in het eerste kwartaal van 2009. Daarin vonden 27 overnames, fusies en deelnemingen plaats. Zo'n 25 procent van de kopers komt uit het...

Met Cloud Computing wordt SaaS volwassen

Konden veel software leveranciers SaaS nog onverschillig laten lopen, nu, met Cloud Computing, moeten ze hun businessmodel aanpassen om te voorkomen, dat ze in de toekomst geen serieuze partij meer zijn voor de CIO.

Iedere leverancier heeft eigen visie op cloud

Leveranciers van clouddiensten geven verschillende interpretaties aan cloud computing. Dit blijkt uit een rondvraag onder elf verschillende bedrijven die zich bezighouden met de cloud. Uit onderzoek van Computable blijkt dat 29 procent van de Nederlandse ict-managers...

Conceptsales spreekt Ambassadors of Telecom toe

In een volle zaal met ongeveer 100 leden van de Ambassadors of Telecom heeft Johanan Bos afgelopen maandag een presentatie gegeven. De aanwezigen waren voornamelijk directeuren en grootaandeelhouders. Johanan's presentatie ging over de verandering van...

Business value verkoopt eenvoudiger

U kent het vast wel... de verkoper die met toeters, bellen, voordelen en usp's komt. Maar de gemiddelde klant zit er vaak niet op te wachten. Stelt u zich eens voor dat u een auto gaat kopen en de verkoper begint haarfijn uit te leggen hoe de motor in elkaar zit en...

ICT sector maakt meer winst

AME Research rapporteert op www.ame.nl in een nieuw onderzoek dat de ICT sector in 2009 door kostenbesparingen zijn winstgevend en rendement heeft verbeterd. Ook in Nederland. Dat gebeurde bij een omzetval van 9,9% in Nederland en 5,5% bij mondiale marktleiders. AME...

Wereldwijde omzet uit ICT groeit weer

De wereldwijde omzet uit ict komt in 2010 uit op 2,3 biljoen euro. Het Europese onderzoeksbureau European Information Technology Observatory (EITO) voorspelt een toename in omzet van 1,9 procent ten opzichte van 2009. ‘De wereldwijde technologiemarkt herstelt zich...

Uniserver lanceert IaaS oplossing

Sinds 1 november 2009 is het bij Uniserver in Heerhugowaard mogelijk een compleet gehoste serveromgeving af te nemen op basis van processorkracht, geheugen en opslagcapaciteit. Uniserver levert een Infrastucture as a Service oplossing, waarbij bedrijven flexibel en...

Conceptsales in Champions League ICT-branche ondernemingen

Conceptsales heeft opnieuw de Champions League-status gekregen in de lijst AME ICT TOPSCORERS 2010, het jaarlijkse onderzoek van AME Research naar het financieel presteren van 130 ICT-ondernemingen in Nederland. Op basis van financiële kracht, welvaartcreatie,...

Staat uw marge onder druk?

Is het werkelijk de recessie die uw winstgevendheid bedreigt? Zijn het echt uw concurrenten die met lage prijzen de markt bederven? Zijn uw diensten en producten inderdaad commodity geworden? Zijn uw klanten echt alleen maar op zoek naar de goedkoopste leverancier?...

Cisco MSPEP webinars: 23 en 24 Februari

Cisco presenteert in samenwerking met Conceptsales een webinar met meer informatie over het Cisco’s Managed Services Partner Enablement Program. Onderwerpen die aan de orde komen zijn: Wat is MSPEP, Hoe helpt het u als partner, Wat zijn de voorwaarden en hoe kunt u...

Online doelstellingen en resultaten meten

Veel mensen kijken anno 2010 nog steeds naar het aantal bezoekers op hun website. Wel een beetje logisch omdat dit in de meeste statistiekenpakketten standaard als eerste wordt weergegeven, maar uiteindelijk zegt het helemaal niets over de kwaliteit van uw webverkeer....

Licht herstel ICT-sector in 2010

De Nederlandse ICT-markt staat dit jaar een licht herstel te wachten. Vorig jaar daalden de ICT-bestedingen met 5,8 procent naar 29,1 miljard euro. Dat meldt de brancheorganisatie ICT~Office. In de informatietechnologie (IT), dus telecom uitgezonderd, bedroeg de...

Conceptsales wederom in AME Champions League

Conceptsales heeft opnieuw de Champions League-status gekregen in de lijst AME ICT TOPSCORERS 2010, het jaarlijkse onderzoek van AME Research naar het financieel presteren van 130 ICT-ondernemingen in Nederland. Op basis van financiële kracht, welvaartcreatie,...

ICT-dienstverleners moeten kiezen voor een strategie

Klanten die weten wat ze met hun ICT willen, gaan op zoek naar professionele ICT-dienstverleners. Andere, veelal MKB-bedrijven, willen ontzorgd worden door klantvriendelijke service bedrijven. Aan u de keuze tegenover welke klanten u zich wilt positioneren.

Forrester: 'Neergang ICT-sector is voorbij'

In het begin van 2010 zullen de ict-uitgaven wereldwijd langzaamaan toenemen. Later in het jaar verwacht het Amerikaanse onderzoeksbureau Forrester zelfs een explosieve groei. De uitgaven in hardware, zoals pc's en opslagapparatuur, en software zullen het hardst...

Is diensten verkopen echt anders?

Veel trainingbureaus doen u geloven dat diensten verkopen substantieel afwijkt van het verkopen van producten. Maar is dat echt zo? Is het werkelijk het verschil tussen een product, dat tastbaar is, en een dienst, die per definitie niet tastbaar is, wat maakt dat het...

Analisten zijn het eens over ICT-herstel

Hoewel vooral grotere organisaties nog steeds bezuinigen op het aantal interne en externe ict'ers, lijkt het ict-herstel sinds de zomer van 2009 te zijn ingezet. Dat is vooral te zien binnen het midden- en kleinbedrijf. Daar worden inmiddels meer ict'ers aangetrokken...

USP's zijn niet belangrijk

Hoe onderscheidend moet uw aanbod zijn?

Bij het ontwikkelen van nieuwe diensten voor onze klanten passeren we ondermeer het station van de USP’s. Veel verkopers hechten bijna heilige waarde aan het hebben van unieke kenmerken. In ‘gewone’ ICT is dat niet altijd makkelijk te vinden. Dooddoeners en containerbegrippen vliegen over de tafel.

Kwalitatieve leads genereren… een concreet stappenplan

Iedereen wil ze graag hebben.... leads. En dan het liefst zo veel en gekwalificeerd mogelijk om te voorkomen dat sales op pad wordt gestuurd om een minder relevant gesprek te voeren. Maar hoe komt u aan de juiste leads en wie heeft u daarvoor nodig? Dit blog helpt u...

Nederlandse ICT omzet daalt 9% in 2009

De omzet in de Nederlandse ICT industrie is in 2009 met 9 procent gedaald. In 2008 was er nog een groei met 9 procent. In 2010 zal de omzet nauwelijks groeien. Dat blijkt uit onderzoek van AME Research naar de financiële prestaties van 130 ICT ondernemingen in 2008 en...

Cloud computing bepaalt 2010

Cloud computing wordt dé technologie voor 2010. Dat blijkt uit onderzoek van Computable onder meer dan duizend experts. In bijna alle topics wordt cloud computing als de belangrijkste trend voor 2010 genoemd. Andere belangrijke thema's zijn groene ict, open source en...

Wat kun je als bedrijf met Twitter?

Twitter is hot bij veel mensen. Het is een soort micro-blogging waarin je volgers kunt laten weten wat je aan het doen bent of wat er speelt. Leuk voor idolen zodat je fans je kunnen volgen... maar wat kunnen bedrijven met Twitter? Zoals gezegd is Twitter een redelijk...

SaaS maakt SOA niet overbodig, maar belangrijker

Een paar jaar geleden voorspelde Gartner dat in 2011 een kwart van de business-software geleverd zou worden via software as a service (SaaS). Hoewel we nog niet weten welke gevolgen de wereldwijde economische recessie heeft op dit tijdsbestek, is een ding zeker. Voor...

Voorkom dat salesbelang in strijd is met klantbelang

Gisteren las ik in de automatiseringsgids dat Rijkswaterstaat in conflict is met Capgemini over een aanzienlijke outsourcing deal. Dat de verwachting van de klant bij dergelijke opdrachten niet geheel in lijn is met wat de aanbieder levert komt in de praktijk wel...

Gratis workshop Managed Services

Hebben uw klanten al naar Managed Services gevraagd? Of vragen ze naar Managed Services die u (nog) niet aanbiedt? De vraag naar Managed Services stijgt. Als verstandig ondernemer dient u ze aan te bieden. Of u nu begint met dienstverlening of uw huidige...

Gartner voorspelt 18 procent groei bij SaaS

Volgens Gartner is het segment Software as a Service (SaaS) dit jaar goed voor een wereldwijde omzet van 7,5 miljard dollar. Dat is bijna 18 procent meer dan vorig jaar. In de prognose van het bureau wordt ervan uitgegaan dat de groei zich blijft doorzetten, in elk...

SaaS wint snel terrein op CRM-markt

De omzet uit crm-software als webdienst is in 2009 goed voor bijna een kwart van de wereldwijde omzet uit crm-software. Dat voorspellen analisten van Gartner na marktonderzoek. De afgelopen vier jaar steeg de wereldwijde omzet uit dergelijke software als webdienst van...

Analyse: De kwestie onderhoud

De vergoeding die grote softwareleveranciers vragen voor onderhoud, wordt een steeds groter twistpunt, constateert Gartner-analist Yvonne Genovese. Enerzijds worden de softwareleveranciers steeds afhankelijker van die onderhoudsinkomsten, nu ze op de natuurlijke...

Waarop beslist een beslisser?

Veel ICT-projecten leveren uiteindelijk minder marge op dan oorspronkelijk gedacht. Waarom lukt het veel bedrijven niet hun expertise uit te nutten, de klanten supertevreden te maken en lekker veel marge over te houden?
Zou de aanpak anders kunnen?

Gartner ziet IT-bestedingen aantrekken

Gartner verwacht dat de IT-bestedingen door eindgebruikersorganisaties volgend jaar met 3,3 procent stijgen. Dat is onvoldoende om het verlies van dit jaar goed te maken: dat valt met 5,2 procent nog hoger uit dan Gartner vorig jaar verwachtte. Gartner publiceerde...

Gartner: SaaS-markt verdubbelt

De omzet uit software as a service (SaaS) groeit explosief. Volgens marktonderzoeker Gartner groeit de omzet uit SaaS met 27 procent ten opzichte van een jaar eerder. Daarmee komt de omzet uit bedrijfssoftware die als webdienst wordt aangeboden uit op 6,4 miljard...

Hoe vindbaar is uw ICT website in de zoekmachines?

De gemakkelijkste manier van leadgeneratie is ervoor zorgen dat mensen die op zoek zijn naar uw diensten u goed kunnen vinden in de zoekmachines. Met name bij ICT bedrijven wordt dit aspect vaak onderbelicht. Vandaar een aantal praktische tips om uw bestaande of nieuw...

ICT barometer ziet IT-bestedingen groeien

Hoewel de vraag naar ICT'ers onder druk blijft staan, is er in de komende 12 maanden een behoorlijke groeiverwachting in ICT-bestedingen. Bedrijven durven vooral weer te investeren in software. De hardware investeringen blijven op peil, terwijl men nog altijd...

IT als bedrijfsmiddel

In vrijwel elke organisatie is informatie technologie (it) een elementair bedrijfsmiddel geworden. Als je kijkt hoe de huidige it-organisaties zijn ingericht en de wijze waarop men technologie inzet, dan kun je niet anders dan tot de conclusie komen dat er grote...

Resellers gokken op SaaS

Volgens online softwaredistributeur Portland Europe hebben resellers steeds meer interesse in managed SaaS-diensten. Uit een onderzoek van de distributeur blijkt dat al 39 procent van de resellers deze online diensten aanbiedt. Hiervan maakt 21 procent gebruik van het...

Portfoliomanagement versus portfoliovernieuwing

Het managen van het dienstportfolio wordt steeds meer gezien als een specifieke discipline binnen ICT bedrijven. En terecht, want een goed portfolio moet financieel interessant zijn, goed verkoopbaar zijn en efficiënt zijn uit te voeren. De portfoliomanager bewaakt de...

Conceptsales krijgt opnieuw vijf sterren van AME Research

In een uitgebreide ondernemersanalyse heeft AME research opnieuw vijf sterren uitgedeeld aan Conceptsales. Op basis van het businessmodel van Conceptsales, de jaarcijfers en een diepte-interview publiceerde AME-research een uitgebreid artikel over de ICT-markt en de...

ITIL v3 is nog een brug te ver

De meeste organisaties zijn nog niet toe aan implementatie van ITIL 3. Zelfs versie 2 van dit beheerframework is vaak nog een hele worsteling. Dat valt af te leiden uit onderzoek op initiatief van specialist in servicemanagement Hornbill onder 500 Engelse en...

Bespaar geld door inzet Smart IT

ICT drukt kosten in crisistijd In tijden van crisis kijken bedrijven vaak hoe er op de kosten bespaard kan worden. ICT biedt hierbij vaak een helpende hand door bijvoorbeeld bepaalde processen te automatiseren. 'Smart IT' noemen we dat en de experts van dit nieuwe...

Is innoveren wel zo'n goed idee op dit moment?

Vandaag las ik op Persberichten.com het volgende artikel: Meerderheid succesvolle innovatieve Nederlandse bedrijven blijft investeren 59% geeft aan dat innovatiebudget gelijk blijft of stijgt ondanks economisch klimaat De economische teruggang heeft geen invloed op de...

Verkopen is waarde creëren

Deze week is er een interview gepubliceerd dat ik heb gegeven aan Serious Management TV waarin mij werd gevraagd te reageren op een stelling van Ed Peelen,  Professor of (Direct) Marketing at the Center for Marketing and Supply Chain Management van Nyenrode Business...

We zijn benieuwd naar uw mening!

Eind vorige week kondigden AME Research en Landman aan dat dit jaar de IT-markt flink krimpt. Wij zijn benieuwd naar uw mening. [polldaddy poll=1945976] Lees hier de mening van Conceptsales

Conceptsales op Serious Management TV

Een goede verkoper creëert waarde. Waarde voor de klant en waarde voor de dienstverlener. Het resultaat: een tevreden klant, die ook nog eens winstgevender is. Over wat voor eigenschappen moet de ideale verkoper beschikken? Yuri van der Sluis legt die vraag voor aan...

Wapen u tegen 7,4% krimp in IT

Afgelopen week kreeg ik onderzoeksresultaten in mijn mail van Landman Consultancy (Bron: AME Research). Hierin las ik het volgende: Uit dit onderzoek van Landman Consultancy blijkt dat de IT markt in 2009 met 7,4% krimpt. Hardware gaat 9% terug, software 4,4% en...

Wacht niet langer met het vullen van de salesfunnel!

Dat de economie tegenzit is geen nieuws. Maar hoe kunt u toch de salesfunnel vullen om felbegeerde orders binnen te halen? Het begint met de juiste vertaling van wat u levert naar een goede salesaanpak die duidelijk overkomt bij uw klant. Met name in deze tijden komt...

Nederlandse bedrijven blijven investeren in ICT

Tweederde van de Nederlandse bedrijven gaat in de periode 2009-2011 investeren in ICT, zo blijkt uit de Nationale ICT - Enquête 2009. Ondanks de slechte economische omstandigheden besparen Nederlandse bedrijven niet op de ICT-investeringen. In eerste instantie wordt...

Wordt het tijd om de aanval in te zetten?

Steeds weer verschijnen er berichten in het nieuws over aanwijzingen dat het eind van de crisis er aan komt. De signalen zijn positief maar niemand waagt zich aan harde uitspraken over het moment waarop of de mate waarin investeringen weer op gang gaan komen. Stel dat...

ICT-bestedingen overheid groeien

De bestedingen aan ICT en software door de overheid zullen de komende 12 maanden naar verwachting blijven groeien. Dat blijkt uit de recentste ICT Barometer van Ernst & Young, een periodieke peiling onder ruim zeshonderd managers en professionals in het...

Outsourcing: meer dan iets buiten de deur zetten

'Het woord outsourcing doet vermoeden dat je iets buiten de deur zet. Maar niets is minder waar', waarschuwt Frits Timmermans van SPS. 'Als opdrachtgever houd je de verantwoordelijkheid en word je geacht de regie stevig in handen te houden.' Computable verzamelde deze...

Markt voor beheersoftware groeit 9,5 procent

De neergang in de economie heeft weinig effect op de markt voor beheer- en middlewaresoftware, becijferen analisten van onderzoeksbureau Forrester. Voor het hele jaar 2009 verwachten zij een stijging van investeringen in dergelijke software van ongeveer 9,5 procent....

Adverteren in zoekmachines interessant voor ICT-bedrijven?

Een vraag die mij in het kader van leadgeneratie vaak wordt gesteld is of adverteren in zoekmachines voor ICT-bedrijven interessant is. Het antwoord hierop eigenlijk altijd  ja, mits u zich aan een zevental regels houdt. Ik zal deze verderop toelichten. Eerst even een...

ICT-sector vindt weg omhoog

De investeringen in informatie- en communicatietechnologie (ICT) lijken wereldwijd op de weg terug. Dat stelt de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in een rapport over de sector. De ICT-sector werd in het eerste kwartaal hard geraakt door...

Forrester: Einde van omzetdaling in zicht

De krimp in IT-bestedingen was de eerste maanden van dit jaar veel groter dan eind vorig jaar nog werd verwacht. Dat concludeert Forrester-analist An­drew H. Bartels in het rapport: US And Global IT Market Outlook: Q2 2009. Eind vorig jaar dacht Forrester dat het met...

Maak bij SaaS goede afspraken over continuïteit

Zorg ervoor dat de leverancier van een webdienst de betrouwbaarheid en continuïteit kan waarborgen. Risico's worden verlaagd door voorafgaand aan de afname van de dienst goede schriftelijke afspraken te maken over beveiliging, beschikbaarheid enzovoorts. Dit is een...

Omzet Europese ICT-sector stijgt weer in 2010

 De Europese markt voor ict-producten en diensten trekt in 2010 weer aan. Het onderzoeksbureau European Information Technology Observatory (EITO) verwacht in 2009 een daling van de verkochte producten en diensten. De organisatie voorspelt een daling van 1,7 procent...

ICT-sector moet voor rendement gaan

De ICT sector in Nederland moet veel meer dan voorheen gaan voor winstgevendheid en rendement in plaats van groeien om de groei. Dat blijkt uit het gratis rapport “Financiële trends in de ICT-sector” dat AME Research in opdracht van ABN AMRO heeft geschreven. Het...

Orders voor outsourcing nemen sterk toe

Uitbesteding van bedrijfsprocessen en beheer van applicaties en infrastructuren zit sterk in de lift als kostenbesparend wapen tegen de recessie. Een actueel en kritisch rapport over de kernpunten op het gebied van uitbesteden van bedrijfsprocessen en ICT met...

Gartner herziet definitie van cloud computing

Massaliteit is geen kenmerk van cloud computing, vinden analisten van Gartner. Het marktanalysebureau herziet daarom de definitie die het in 2008 gaf van de term cloud computing. De analisten redeneren dat clouds weliswaar schaalbaar zijn, maar dat schaalbaarheid niet...

ICT-sector doet het beter dan andere sectoren

De ict-sector houdt het langst stand in de kredietcrisis. Dat constateert kredietverzekeraar Euler Hermens in zijn Global Sectors Outlook. Vergeleken met andere sectoren liep de groei in de ict-sector wereldwijd minder hard terug. De afgelopen vijf jaar groeide de...

Cisco versimpelt managed services

Cisco neemt zijn managed services channel program (mscp) op de schop om de managed service providers beter te ondersteunen en meer resellers aan te tekken. Dit maakte de netwerkleverancier bekend op de Cisco Partner Summit 2009 in Boston. Cisco verwacht dat mede door...

Top vijf grootste ergernissen van IT-beheerders

's-Hertogenbosch, 3 juni 2009 - Automatisering moet het leven eenvoudiger maken en zorgen voor tijdsbesparing. Waar weinig mensen echter bij stil staan, is dat er achter de schermen veel werk moet worden verzet om deze IT-systemen draaiende te houden. Onderzoek toont...

Webwereld biedt ict-persberichten aan

Gepubliceerd: Vrijdag 29 mei 2009 Auteur: Webwereld Redactie Webwereld-uitgever IDG lanceert de nieuwe site ITworld waar ict-bedrijven tegen betaling persberichten plaatsen. Webwereld biedt die dan bij relevante nieuwsberichten. De persberichten krijgen op Webwereld...

Offshoring ICT is meestal niet goedkoper

Tweederde van de organisaties die ict-activiteiten naar lagelonenlanden uitbesteden, merken weinig tot niets van een kostenbesparing. Offshoring leidt ook niet tot succesvollere projecten. Toch noemt het grootste deel van de organisaties kostenbesparing juist toch als...

Reference case NEH

Vanuit Leusden verzorgen NEH ICT Solutions BV en NEH Shared Services BV – in samenwerking met professionele partners – grote en kleinere ICT-projecten. Komende vanuit de Grootzakelijke IBM mainframe richt de onderneming zich op het MKB+ marktgebied. De afgelopen 9 jaren is een behoorlijke expertise opgebouwd met Novell Netware- en Microsoft omgevingen alsmede storage oplossingen. Met 25 medewerkers worden zeer diverse oplossingen gerealiseerd voor onder andere (financiële) dienstverleners zoals banken en verzekeringsmaatschappijen, woningcorporaties, advocatuur, notariaat en industrie. Het ontwikkelen, leveren en implementeren van automatiseringsnetwerken, storagetoepassingen, beveiliging, Disaster Recovery en IBM Compatible Consoles zijn de kernactiviteiten van NEH ICT Solutions BV. Daarnaast levert de onderneming projectmatig hardware en software en verzorgt het onderhoud, installaties en websites.

Reference case KPN

Eén van de afdelingen zakelijke markt bij KPN is de afdeling Outsourcing Services. Deze afdeling neemt met name grote communicatienetwerken zoals telefooncentrales en LAN’s over van klanten in de grootzakelijke markt. Hoewel het klantenbestand tot nu toe dus uitsluitend bestond uit grote ondernemingen, ontstond bij KPN Outsourcing Services de wens zich te gaan verbreden. Ook het middensegment van de zakelijke markt is immers een aantrekkelijk speelveld voor KPN.

Reference case IMD

IMD is een van de grotere merkonafhankelijke ICT-dienstverleners in Nederland en een honderd procent dochter van HP. De organisatie werkt vanuit Lelystad voor commerciële organisaties, filiaalbedrijven, non-profitinstellingen en overheidsinstanties door heel Nederland.

5 redenen voor managed services

Hoewel bijna alle organisaties kostenbesparing hoog op de agenda hebben staan, blijkt dit vaak niet het belangrijkste motief om te kiezen voor managed services. Dat blijkt uit onderzoek va Portland Europa en onderzoeksbureau MarketCap. Portland Europe heeft samen met...

Economie stimuleert managed services

Onder het paraplubegrip ‘managed services' vallen diensten die we al vanouds kennen: online back-up en online boekhouden. De laatste tijd komen er echter steeds meer diensten bij. In de marketingtermencaroussel doen omschrijvingen als software as a service, storage as...

Dienstverlener verwacht meer uitbestedingen

Meer dan de helft van de Nederlandse leveranciers van uitbestedingsdiensten verwacht in het tweede van 2009 meer nieuwe opdrachten. Vijf procent verwacht minder opdrachten te krijgen. Dat blijkt uit onderzoek van Equaterra, een bureau dat adviseert bij uitbesteding....

Zakendoen met Conceptsales bewezen succesvol

In de nieuwsbrief van maart konden we u melden dat Conceptsales de opdracht had gekregen van Imtech ICT Brocom om het aanbod van diensten commercieel, operationeel en procesmatig aan te laten sluiten bij de wensen in de markt en de interne bedrijfsvoering. In dit...

Cisco helpt resellers tijdens windstilte

Cisco is gestart met een nieuw programma om zijn partners door de economische crisis te loodsen. Onderdeel daarvan is de mogelijkheid om projecten door de netwerkleverancier te laten financieren. Volgens Frans Wittenberg, head of technical operations channels bij...

SaaS-opbrengst groeit in 2009 met 22 procent

De omzet uit software als webdienst (SaaS) zal in 2009 21,9 procent groeien. Dat verwacht onderzoeksbureau Gartner. Dit jaar wordt wereldwijd een slordige 7,1 miljard euro aan zulke webdiensten uitgegeven. In 2008 was dat zo'n 2,5 miljard euro minder. De markt zal...

Markt wil vooral advies over ICT-beheer

Ict-dienstverleners kunnen de komende maanden vooral opdrachten verwachten op het gebied van beheer, netwerken en software-ontwikkeling. Er is relatief weinig vraag naar ict-dienstverleners binnen de gebieden eHRM en enterprise content management (ecm). Dat blijkt uit...

Privacy lastig aspect van SaaS

Software as a Service raakt steeds meer ingeburgerd bij bedrijven. Ze zien in toenemende mate de voordelen van SaaS, zoals kostenbesparing, probleemloze upgrades en de toegankelijkheid die het met zich meebrengt. Over drie jaar (2012) bestaat een kwart van alle...

Managed Services: Top IT investering van 2009

Een veel gehoorde term in de afgelopen maanden binnen het bedrijfsleven is focus. Focus om te doen waarin een organisatie goed is. Focus om de kosten in de hand te houden en focus omdat het onderscheidend werkt. Tel hierbij op dat er aan de technologie kant een sterke...

Recessie dwingt ICT-bedrijven tot herziening SWOT-analyse

Als ICT-ondernemer heeft u geen SWOT-analyse nodig om te constateren dat de dreigingen vanuit de omgeving toenemen.

Maar iedere bedreiging is tevens een kans. Dat geldt zeker in 2009, nu niet alleen de technologie zich ontwikkelt, maar vooral ook de markt verandert. In dit artikel kunt u lezen wat u kunt doen om uw dienstenportfolio aan deze veranderingen aan te passen.

Peter Vos versterkt Conceptsales-team

Sinds 1 maart is het Conceptsales-team versterkt met Peter Vos. Peter zal zich als consultant met name richten op het vertalen van businessdoelstellingen naar concreet uitvoerbare marketingdeliverables zoals leadgeneratieprogramma’s en marketingplanning. Ook de...

Conceptsales introduceert InterimProfessionals

Conceptsales, de voorkeurspartij voor BusinessDevelopment van toonaangevende ICT-bedrijven in Nederland, stelt zijn deskundigheid nu ook aan de markt beschikbaar door de inzet van professionals die op interim-basis uw bedrijf kunnen versterken. Heeft uw team een boost...

Conceptsales ondersteunt SHIB

Al geruime tijd ondersteunt Conceptsales, als onderdeel van haar Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, het werk van SHIB in de townships van Zuid-Afrika. Op de website van SHIB vindt u een recent persbericht over het werk van SHIB en de ondersteuning van...

Imtech ICT Brocom lanceert DeskCare

Conceptsales heeft de opdracht gekregen van Imtech ICT Brocom om het aanbod van diensten commercieel, operationeel en procesmatig aan te laten sluiten bij de wensen in de markt en de interne bedrijfsvoering. Daarbij is een nieuw portfolio voor managed services...

Wij bouwen aan úw en onze toekomst

In de vorige nieuwsbrief informeerden wij u reeds over de verhuizing naar ons nieuwe pand in Hilversum. Deze verhuizing was niet alleen noodzakelijk door de groei die Conceptsales de afgelopen jaren heeft doorgemaakt, maar ons nieuwe pand biedt ons tevens de ruimte en...

Uitgelicht: Hans Rietveld, businessconsultant

In deze "uitgelicht" stellen we voor: Hans Rietveld, 51 jaar en sinds 1 december 2008 businessconsultant bij Conceptsales. In 1980 gestart in de ICT-branche en vervolgens in bijna 30 jaar elke denkbare functie in diverse organisaties doorlopen om het plaatje voor mij...

Josette van IJssel versterkt Concepsales-team

Sinds 1 februari is het Conceptsales-team versterkt met Josette van IJssel. Josette zal zich als consultant richten op het verbeteren van de effectiviteit van sales bij ICT-dienstverleners, met als uiteindelijk doel een significante verhoging van hun omzet. Concreet...

Wim Steenbergen versterkt Conceptsales-team

Sinds 1 februari is het Conceptsales-team versterkt met Wim Steenbergen. Wim zal als consultant ICT-bedrijven helpen bij businessplanning, de totstandkoming van financiële businesscases en de ontwikkeling van hun dienstenportfolio. Onderzoek naar het imago en de...

Verbeter uw bedrijfsresultaat met ICT-diensten

Veel ICT-leveranciers zien hun bedrijfsresultaat aanzienlijk verslechteren. Mede door de sterke concurrentie dalen de marges op hardware scherp. Daarnaast veroorzaakt de economische recessie ook nog een daling van de vraag naar hardware. Gelukkig zien we...

Hans Rietveld versterkt Conceptsales-team

Sinds 1 december 2008 is het Conceptsales-team versterkt met Hans Rietveld. Hans zal zich als businessconsultant richten op het adviseren en coachen van ICT-bedrijven bij het ontwikkelen van winstgevende dienstenportfolio's. Daarnaast zal hij als klankboard en...

ZBC en Conceptsales organiseren webseminar

Op woensdag 11 februari organiseert ZBC, in samenwerking met Conceptsales, het webseminar ‘Organiseren functioneel beheer en ICT-beheer voor middelgrote organisaties’. Tijdens dit webseminar gaan we onder andere in op: de ontwikkelingen in de markt en de ‘lessons...

Rooskleurige toekomst voor managed services

Uit een recent onderzoek van Forresters blijkt, wederom, dat managed services de komende jaren op bovenmatige belangstelling van veel orgisaties kunnen rekenen. Uit het onderzoek (‘The broad opportunities in managed services’) blijkt dat: Er een duidelijk verband is...

Conceptsales naar een nieuw pand

Wie het beste anticipeert op een verandering wordt de uiteindelijke winnaar! Mijn lijfspreuk en in deze tijd weer extra relevant. Als bedrijven in 2009 minder geld gaan uitgeven aan ICT-zaken zullen ICT-leveranciers dat direct merken tenzij……… Ja, tenzij u als...

De visie van Conceptsales

Het zijn roerige tijden. Voor diegene die het nog niet is opgevallen: recessies volgen elkaar in een steeds sneller tempo op. Toch is dit een normaal beeld van onze tijd. In de vorige eeuw was al duidelijk merkbaar dat businessmodellen minder lang meegaan dan...

Uitgelicht: Marco van der Drift, marketingmedewerker

In deze “uitgelicht” stellen we voor: Marco van der Drift, 44 jaar en sinds 1 oktober 2008 marketingmedewerker bij Conceptsales. In 1987 zette ik mijn eerste stappen in de ICT-wereld. Vers van de H.T.S. ging ik aan de slag bij Repko Datacomms. Dat was in de tijd dat...

Net als mannen worden ICT-bedrijven bijna nooit volwassen

Veel ICT-bedrijven denken dat de eindklant op hun product of dienst zit te wachten. Ze snappen niet dat hun product of dienst onderdeel vormt van een grotere en meer aantrekkelijke dienst, die werkelijk de behoefte van de klant invult en dat ze een waardevol onderdeel van de keten vormen. Veel marketing- en verkoopinspanningen bij de eindklant zijn weggegooid geld.

Marco van der Drift versterkt ConceptSales-team

Sinds 1 oktober is het ConceptSales-team versterkt met Marco van der Drift. Marco zal zich als marketingmedewerker richten op zaken als de ConceptSales nieuwsbrief, het beheer van de website en de kennisportal alsmede de optimalisatie van een aantal processen op het...

Cisco en ConceptSales werken samen

ConceptSales heeft samen met Cisco een partnerprogramma ontwikkeld. Samen met Cisco en een aantal Value Added Resellers (VARs) hebben we een portfolio ontwikkeld op het gebied van managed services voor Unified Communications. De diensten zijn ontwikkeld voor het MKB...

ConceptSales sponsort SRGL

Het bestuur van Squash Vereniging SRGL uit Leusden verwelkomt ConceptSales als nieuwe sponsor. "De algemeen directeur van ConceptSales Menno Zorn is al jarenlang fanatiek lid van onze vereniging en vond het sportieve karakter van onze vereniging uitstekend passen bij...

Gaat het bij verkopen om indruk of inhoud?

Onderzoek wijst uit dat verbale communicatie nog maar voor 10 % de indruk bepaalt die wij op anderen maken. Als je als verkoper wat te melden hebt, dan is de emotie die je boodschap oproept, belangrijker dan de inhoud van die boodschap.

ConceptSales nieuwe stijl

“Nieuwe stijl ?” horen wij u denken… Dat zullen wij toelichten! ConceptSales helpt ICT-bedrijven met het ontwikkelen en succesvol verkopen van ICT-diensten. We maken een businessplan, ontwikkelen uw portfolio, trainen & coachen uw sales en richten uw operatie in....

Uitgelicht: Menno Zorn, Algemeen Directeur

In deze “uitgelicht” stellen we voor: Menno Zorn, 43 jaar, drie prachtige dochters en mede-eigenaar van ConceptSales BV. Mijn eerste werkgever in de ICT branche was dienstverlener BSI in Veenendaal. Het is 1989 en ik stap onbevangen maar zeer bewust de...

Shared Service Center (SSC) voor een betaalbaar en geïntegreerd EPD

In Nederland wordt al jaren gewerkt aan de invoering van een Elektronisch Patiënten Dossier ( EPD ) waarbij er meerdere partijen zijn die allemaal proberen zelf het wiel uit te vinden en daarmee geld van andere partijen te verdienen. Dat heeft al veel geld en tijd gekost maar heeft nog niet geleid tot de invoering van het EPD.

Dat het ook anders kan bewijst de situatie in Amerika waar het EPD in relatief korte tijd en tegen acceptabele kosten is gerealiseerd.

Hierbij is het zogenaamde Kaiser Permanente model gevolgd waarbij samenwerking en met elkaar geld verdienen de sleutelwoorden zijn.

Lees in dit artikel hoe (met het onderbrengen van de ontwikkeling van het EPD in) een Shared Service Centre veel kosten bespaard kunnen worden.

Shared Service Center (SSC): zelf pompen of verzuipen

In veel (groepen) organisaties worden vrijwel identieke ICT backoffice processen toegepast die zich bij uitstek lenen voor het toepassen van het Shared Service Center concept. Daarbij kan, mits op de juiste toegepast, maximale service tegen minimale kosten gerealiseerd worden. Voorwaarde daarvoor is echter dat het Shared Service Center een eigen beleid moet kunnen voeren dat los staat van een moederorganisatie.

In dit artikel leest u niet alleen wat u níet moet doen maar ook wat u wél moet doen om een succesvol Shared Service Center op te zetten. Daarmee kunt u in een groeiende behoefte van veel organisaties voorzien en zowel voor uw klant als voor u zelf financieel voordeel behalen.

ICT-productleveranciers en detacheerders verliezen concurrentieslag met ICT-dienstverleners

De manier waarop de moderne gebruiker met ICT voorzieningen omgaat en de verwachtingen die hij daar aan stelt zijn veranderd.
De gebruiker is niet meer geïnteresseerd in producten maar in on-line functionaliteit die hem in staat stelt om op elk moment en op elke plaats te kunnen werken en te communiceren. Hij schaft geen hardware en software meer aan maar betaalt slechts voor het gebruik van de geleverde functionaliteit.

Deze functionaliteit wordt geleverd door ICT-dienstverleners en niet door ICT-productleveranciers en detacheerders.

Lees het volledige artikel om u te verdiepen in de gedachtegang van de gebruiker én uw kans om daar succesvol op in te spelen.

Zo bent u binnen een half jaar een winstgevende ICT-dienstverlener

Bijna alle ICT-bedrijven hebben de ambitie meer toegevoegde waarde te willen leveren aan hun klanten: de hardware producent is diensten gaan leveren die gekoppeld zijn aan zijn product, de software leverancier is Software as a Service (SaaS) gaan leveren, de maintenance organisatie beheert tegenwoordig de hele ICT-omgeving van een klant, de projectenorganisatie is ook in outsourcing gaan doen en zelfs een detacheringorganisatie levert nu ineens diensten.

SOA, BPO en SaaS zijn architecturen voor ICT-diensten

De klant wil niet meer gewoon ICT. Hij wil ICT met veel toegevoegde waarde kunnen gebruiken. Met welke hard- of software dat gebeurt, beschouwt hij niet langer als zijn probleem. Is dit nog toekomstmuziek? Steeds meer ICT-dienstverleners leveren dit al als SSC. Veel klanten nemen dan ook geen genoegen meer met minder.

De inrichting van een Shared Service Centre

Veel organisaties onderzoeken de mogelijkheden van het opzetten van een Shared Service Center voor Business Process Outsourcing. Helaas ligt de nadruk meestal teveel op het gezamenlijke in plaats van op de service, waardoor de service en de kosten vaak erg tegenvallen. In dit artikel meer over wat er komt kijken bij de inrichting van een professioneel SSC.

ITIL en ISO 20000 belemmeren klantgerichte ICT-dienstverlening

Helaas is ITIL voor organisaties weinig meer dan een aantal stepping stones in een woelige ICT-rivier, waarover je heel voorzichtig moet lopen om het droog te houden. De gebruikers verwachten echter een stevige brug van oever naar oever, om te kunnen opschieten zonder steeds weer opgehouden te worden door de ICT. ISO 20000 betekent het bevriezen van de permanente stiptheidsactie die ITIL vaak is en die weinig met klantgerichte dienstverlening te maken heeft.

Succes moet je willen afdwingen, zelfs in tijden dat het je lijkt aan te waaien

Na een periode van eerst vette en daarna magere jaren, trekt nu de vraag naar ICT-dienstverlening sterk aan. Zonder moeite zou u als ICT-dienstverlener veel

meer mensen weg kunnen zetten dan u nu doet, maar helaas zijn ICT’ers moeilijk te krijgen. Zo heeft Ordina al gemeld dit jaar zijn groeicijfers niet waar te kunnen maken, omdat het geen ICT’ers kan vinden. Ordina staat daarin niet alleen…

Salestrainingen voor ICT-verkopers zijn weggegooid geld

Verkopers die willen leren hoe ze opdrachten kunnen scoren, kunnen talloze cursussen volgen, vaak aangeprezen via oneliners en checklisten. Goede cursussen voor de bonus van de verkoper, maar meestal slecht voor uw klant en uw bedrijf. Er moet immers een match zijn tussen de toepassingsmogelijkheden van uw oplossing en de werkelijke behoefte van de klant. Als de klant wil kopen, dan hoeft u niet eens meer te verkopen.

Hebben uw SLA´s ook niets met uw ICT-dienstverlening te maken?

Allereerst even een stukje theorie:

Een Service Level Agreement of SLA is een overeenkomst tussen een leverancier en een afnemer, waarin het serviceniveau staat aangegeven van de door de leverancier aan de afnemer te leveren ICT-diensten.

Een SLA wordt altijd opgesteld voor een specifieke situatie. Daar nagenoeg geen enkele situatie identiek is aan een andere, is een SLA altijd maatwerk. Een SLA is gebaseerd op een specifieke situatie, voor een specifieke opdrachtgever met zijn specifieke eisen en wensen en bovendien moet het resultaat worden gerealiseerd door een specifieke leverancier. In het SLA worden de geboden diensten meetbaar vastgelegd en daardoor is het voor de klant mogelijk te controleren of hij daadwerkelijk krijgt waarvoor hij betaalt.

Ziet uw businessmodel voor ICT-dienstverlening er nog steeds zo uit als 5 jaar geleden?

Veel ICT-dienstverleners roepen, dat de behoefte van de klant centraal staat. En of het nu om een software ontwikkelingstraject of een consultancy traject gaat, standaard begint zo’n traject met een vooronderzoek, een haalbaarheidsstudie of het opstellen van een Project Initiation Document (PID). Uitgangspunt bij de methodieken voor ICT-projecten is klaarblijkelijk, dat de klant niet weet wat hij wil hebben en dat de leverancier niet weet wat hij wil leveren. Dat is merkwaardig. Je gaat je dan toch afvragen waarom deze leverancier geselecteerd is en wat nu eigenlijk de gesloten deal is. In de praktijk moet je je deze vraag inderdaad stellen.

Snel professionaliseren als ICT-organisatie: beter goed gejat dan slecht verzonnen

De snelheid waarmee klanten volwassen worden is groot. Dit verrast veel ICT-dienstverleners. Er worden van hen hierdoor volwassen diensten verlangd, met hoge toegevoegde waarde. Jarenlang was het gebruikelijk,dat dienstverleners zich profileerden als ‘alleskunners’. De kennis die hiervoor nodig was, werd tijdens projecten opgedaan voor rekening van de klant en daardoor kon deze profilering gemakkelijk in stand gehouden worden.

ICT Service Delivery is gebaseerd op pro-actief Service Management

Al jaren pretendeert de ICT de enabler te zijn voor business innovatie en een rol te moeten spelen in het strategisch management van bedrijven. En dat terwijl gebruikers bijna dagelijks aanlopen tegen onvolkomenheden van diezelfde ICT of anders gezegd, het afgesproken service level in het SLA niet wordt gehaald.

Als u als ICT-dienstverlener aangeeft innovatieve diensten te leveren als Shared Service Centre, outsourcing diensten, SaaS (Software as a Service), Managed Services of ASP-providing, dan is de basis natuurlijk wel dat u dat afgesproken service level haalt. Met het aanbieden van deze diensten pretendeert u tenslotte een betere en betrouwbaardere ICT-dienstverlening te bieden.

U heeft de verkeerde sales in dienst als ze beter kunnen luisteren dan praten

Eén van de belangrijkste lessen die sales en accountmanagers vaak krijgen te leren is dat ze moeten ‘luisteren naar de klant’. ‘Luisteren naar de klant’ is bijna een axioma geworden, dat nu al meer dan tien jaar massaal door dienstverleners wordt toegepast. In de afgelopen jaren is ons echter gebleken, dat we voor de klant (en dus voor onszelf) betere resultaten scoren als we wat minder naar de klant luisteren. Daarom willen we in dit artikel dit axioma eens ter discussie stellen.

Hoe u trots op uw ICT-bedrijf kunt worden

In de afgelopen 30 jaren heeft de ICT niet de hoofdprijs verdiend met haar service gerichtheid en klantvriendelijkheid. Dat wordt breed onderkend. De voor dit probleem gekozen oplossingen echter, blijken vaak niet erg effectief te zijn.

Er zijn allerlei processen geïmplementeerd die ten doel hebben, de klant te kunnen aangeven hoe lang hij nog moet wachten en te kunnen uitleggen dat de ICT daarmee binnen de grenzen van de afgesproken beschikbaarheid blijft en dus niets valt te verwijten. Er is ook veel aandacht besteed aan de soft skills van ICT’ers, opdat ze beter met gebruikers kunnen communiceren. Daar het uitgangspunt echter fout was, heeft dit tot maar weinig positieve resultaten geleid.

ConceptSales nr. 16 in ICT top 130

AME Research publiceert in het decembernummer van High Tech Analysis het jaarlijkse onderzoek naar de financiële prestaties van 130 ICT gerelateerde ondernemingen, AME TOPSCORERS 2008. ConceptSales speelt mee in de Champions league en staat op plaats nummer 16 met 5...

Service Delivery: niet het proces maar de prestatie telt

Pro-actief ICT service management vraagt van de leverancier tegenwoordig ook een regiefunctie over de totale keten. Het gaat niet langer alleen om reactief handelen naar aanleiding van door de klant gemelde incidenten. Om het totale leveringsproces in control te houden, moet pro-actie gehandeld worden. Dat dit meer vergt dan een willekeurig service management pakket als tooling spreekt voor zich. In dit artikel stellen we Priox voor als tool, waarmee u dit kunt waarmaken.

ICT-bedrijven zijn uitblinkers in het leveren van onprofessionele services

Door de schaarste van ICT-personeel zijn in de afgelopen 20 jaar honderden ICT-bedrijven opgezet, die slapend rijk werden met het businessmodel van detachering. Het leek allemaal vanzelf te gaan, volgens het recept:
– werf nieuwe medewerkers; school ze een beetje bij, liefst met certificaat;
– wacht totdat er een aanvraag komt;
– vind een match;
– zet de medewerkers weg en
– factureren maar.

Doordat de tarieven hoog genoeg waren en de bank leeg was, kon het management dat dit detacheringsmodel hanteerde, zich profileren als strategisch zeer sterke leiders. De cijfers gaven hun tenslotte gelijk.

De weg naar succesvol diensten verkopen

In de ICT-branche zien we de laatste jaren, mede onder invloed van de economische ontwikkelingen en dalende hardwareprijzen, de trend ontstaan dat leveranciers van hard- en software zich meer en meer zijn gaan toeleggen op het leveren van ICT-diensten. Wat men zich in veel gevallen echter niet realiseert, is dat het verkopen van diensten om andere competenties vraagt en meer nog om een andere inrichting van de organisatie. En daar hebben we direct het probleem te pakken, want hoe zorgen we ervoor dat de organisatie succesvol wordt bij het verkopen van diensten?

Dell neemt Everdream over

 Dell is voornemens om Everdream over te nemen. De komende maanden moet de overname zijn beslag krijgen. In het verleden heeft ConceptSales met DeskForce (de Europese variant van Everdream) gewerkt. Opmerkelijk is dat ConceptSales beide door Dell recentelijk...

Erik Nederveen in Dienst bij ConceptSales

Per 1 november 2007 is Erik Nederveen in dienst getreden bij ConceptSales in de functie van Manager Projecten. Met het CreateProfit programma van ConceptSales worden noodzakelijke veranderingen projectmatig doorgevoerd. Vooraf duidelijkheid over het verwachte...

Nieuw portfolio

ConceptSales heeft zijn dienstenaanbod het afgelopen half jaar gewijzigd. De focus van de diensten lag de eerste jaren vooral op het ontwikkelen en exploiteren van managed services. Deze zomer hebben we ons eerste grote project gedaan op het gebied van ontwikkeling...

Tijdens de verbouwing gaat de verkoop door

Uw mensen hebben nog niet de kennis en ervaring om uw dienstenpakket succesvol in de markt te zetten. Bovendien is uw organisatie nog niet zó ingericht dat u zonder problemen kunt overstappen van de verkoop van bijvoorbeeld software naar de verkoop van diensten.
Van de directie tot aan Operations moet men zich gaan aanpassen aan deze nieuwe situatie.

Sales Companion en ConceptSales sluiten overeenkomst

ConceptSales heeft in Sales Companion uit Soest een complementaire partner gevonden voor haar klanten. Nadat ConceptSales er voor gezorgd heeft dat onze klanten op de bestaande klanten base succes gerealiseerd hebben met een nieuwe dienstenportfolio, kunnen nieuwe...

Frans Hoolsema in dienst bij ConceptSales

 Per 1 september 2007 is Frans Hoolsema in dienst getreden bij ConceptSales in de functie van Proces Consultant. ConceptSales levert sinds enige tijd een gestandaardiseerd pakket van ITIL beheerprocessen in combinatie met de Priox Services Management applicatie. Dit...

Dell neemt SilverBack over

Dell heeft SilverBack overgenomen. De organisatie is geïntegreerd binnen Dell SMB Services. Belangrijkste doel van de overname is dat Dell meer managed diensten in de markt wil zetten in combinatie met partners. SilverBack heeft jarenlange ervaring en veel expertise...

ConceptSales: een complementair team

ConceptSales bestaat uit een complementair team van bedreven managers. We bezitten de kennis en methoden die nodig zijn om de verkoop van ICT-diensten tot een succes te maken. Al onze medewerkers zijn zeer ervaren en creëren voor ICT-bedrijven de ideale mix tussen...

Priox en ConceptSales bundelen krachten

Priox, leverancier van oplossingen op het gebied van ITIL Service Management, ketenbeheer en regiemanagement, is een samenwerking aangegaan met ConceptSales. Door de samenwerking met Priox biedt ConceptSales ICT-bedrijven, naast portfolio-ontwikkeling, operationele...

Even voorstellen: Diderik Lock, Operations Manager

"Het gaat niet om techniek, maar om de mate waarin ICT-bedrijven klanten kunnen ontzorgen in ICT" - Diderik Lock over het inrichten van ICT-bedrijven. Elk ICT-bedrijf zegt tegenwoordig volgens ITIL te werken. Maar zijn ze dan ook daadwerkelijk klantgericht en...

ConceptSales neemt voortouw in modern ICT beheer

"ConceptSales neemt voortouw in modern ICT beheer" kopt AME Research. Verder schrijft de financieel analyst het volgende: ConceptSales is nog een kleine, jonge onderneming uit Lelystad waar tien medewerkers zich richten op innovatie van het producten- en...

SilverBack advanced training

Van 24 tot 27 april 2007 organiseert ConceptSales een training. Al 7 partners hebben zich opgegeven om expert te worden in de techniek achter het succesvol en efficiënt aanbieden en inregelen van een Remote Control Center. Onze partners gebruiken SilverBack als het...

Samenwerking met Priox

ConceptSales en Priox hebben per heden een samenwerkingsverband gesloten. ConceptSales zal zich gaan richten op ICT bedrijven die hun ICT-beheeroperatie willen automatiseren. ConceptSales heeft een Service Management oplossing 'out of the box' gebouwd op Priox. Zo...

Create Profit Program

Create Profit Program ConceptSales heeft onlangs haar Create Profit Program gelanceerd. Via dit programma kunnen we ICT-bedrijven van elke omvang helpen om zeer snel winstgevende ICT-beheerdiensten te realiseren. Create Profit biedt voor elk ICT-bedrijf een complete...

Even voorstellen: Simon Voogd, Senior Program Manager

"Een duidelijke koers naar een concreet doel, met onderweg alleen de noodzakelijke stappen. Heerlijk, zo kan het ook!" - Simon Voogd over het nut en het gebruik van het Create Profit Program in een terugblik op zijn carrière. Begin jaren tachtig stap ik als een van de...

KPN lanceert desktop management

KPN heeft haar desktop management portfolio recentelijk gelanceerd op haar website. ConceptSales heeft vanaf het begin een belangrijke bijdrage geleverd aan de ontwikkeling en lancering van het portfolio. Het portfolio is te bekijken via deze link.

Create Profit Program

ConceptSales heeft haar aanpak, waarmee ze bij verschillende bedrijven succes heeft gecreëerd, als merk geregistreerd. De afgelopen jaren heeft ConceptSales bij diverse ICT-bedrijven gezorgd voor renderende ICT-beheerdiensten. De successen zijn gerealiseerd middels...

ConceptSales nieuwe huisstijl en website gaan live

De passie en competentie van ConceptSales komen nu beter tot hun recht. De komende jaren zal ConceptSales voor meerdere ICT-partners duidelijk herkenbaar zijn. Bedrijven die op zoek zijn naar kennis en expertise en de passie om succesvol ICT-beheerdiensten in de markt...

Raymond van Schuppen Salesmanager bij ConceptSales

Sinds 1 augustus is Raymond van Schuppen, voorheen salesmanager bij Versatel, werkzaam voor ConceptSales. ConceptSales wil de komende jaren verder groeien middels intensieve partnerships met ICT bedrijven. Met name de vele prettige contacten met ICT bedrijven en de...

Diderik Lock versterkt het ConceptSales-team

Sinds 1 augustus is Diderik Lock werkzaam voor ConceptSales als senior operations consultant. Met zijn ervaring als operations manager van onder andere BT is hij een zeer welkome aanvulling om onze klanten te helpen de operatie efficiënt in te richten. testlink

Tweede ConceptSales Regatta

Gelukkig stond er een stevige bries. Prima weer om twee races te varen. Managers en directeuren van ICT-bedrijven weten de mix van competitie en relaxed netwerken wel te waarderen

Eerste ConceptSails Regatta

Regelmatig neemt ConceptSales met klanten deel aan de Lemsterakenrace. De eerste race was het gelijk raak. Windkracht 7 tijdens het zeilen en veel zon tijdens de borrel. Een prima manier om elkaar beter te leren kennen en nieuwe contacten op te doen.

DeskForce Advanced training groot succes

Zeven partners hebben een certificaat ontvangen voor het volgen van de advance training DeskForce. De partners zijn gelijk helemaal op de visit source hoogte van de nieuwe functionaliteiten van de nieuwe release en kunnen implementaties bij klanten succesvol uitvoeren...