033 - 7600530 info@conceptsales.nl

Cisco neemt zijn managed services channel program (mscp) op de schop om de managed service providers beter te ondersteunen en meer resellers aan te tekken. Dit maakte de netwerkleverancier bekend op de Cisco Partner Summit 2009 in Boston. Cisco verwacht dat mede door de economische crisis meer bedrijven kiezen voor managed services.
De markt voor managed services is volgens Cisco de komende tijd goed voor 42 miljard dollar, aldus Cisco’s channelbaas Keith Goodwin: “Tachtig procent van de Cisco partners bieden vaak zelf ontwikkelde managed services, maar zouden gebruik moeten maken van Cisco’s managed services channel programma (mscp). De deelname van partners is niet heel hoog, slechts 10 porcent van Cisco partners doen mee, omdat de eisen te hoog zijn. En partners vinden dat er minder omzet wordt gehaald met mscp. Daarom komt er een nieuw managed service programma. Er zijn lagere instapeisen en het nieuwe mscp is zo ingericht om meer geld te verdienen. Er komt een master categorie voor partners die hoogwaardige managed services bieden.”

Er zijn drie ‘levels on’ het nieuwe mscp: Premium, Basic en White Label. Met de white-label overeenkomst kunnen twee partners samen managed services leveren via een network operations center (NOC). Verder kunnen resellers de hoogste certificatie ‘Masters’ krikjgen als ze mscp gaan verkopen. Cisco heeft nu Master accreditaties voor security en unified communications.

Managed services biedt voordelen voor klanten en partners, aldus Goodwin: ” De economische crisis leidt er toe meer vraag naar is naar managed services. Managed services is een technologie zonder al te veel grote risico.” Volgens marktonderzoekbureau Nemertes Research overweegt 63 procent van de bedrijven gebruik te maken van een vorm van managed services. Goodwin: “Voor partners is het leveren van managed services een winstgevend model; het geeft een zekere vorm van vaste omzet en het leidt tot een nauwere relatie met de eindgebruikers en klanten.”

Keith Humphreys, analist van het Britse Eurolan Research zegt dat Cisco’s mscp tot voor kort alleen interessant was voor service providers en grote systeem integratoren, zoals Dimension Data, die genoeg kennis van ITIL hadden. “Het versimpelen van mscp is een verstandige zet van Cisco. Managed services is een framework die aangepast moet worden aan een business model van een bedrijf . Niet andersom. Cisco had een model waar bedrijven aan moesten voldoen, daarom wilden niet veel partners mee doen aan mscp. In het nieuwe simpele mscp kunnen Cisco Gold, Silver en Premier partners mee doen.”

Bron: channelweb


Auteur: Peter Vos

Peter is Marketing Management Consultant bij Conceptsales en houdt zich bezig met marketing strategie, marketing automation, leadgeneratie, vercommercialisering diensten en innovatie bij opdrachtgevers.

Deel deze informatie eenvoudig met anderen: Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter