033 - 7600530 info@conceptsales.nl

Acht accountmanagers van KPN Collaboration and Communications zijn 12 juni jl. gecertificeerd voor de pretentieuze Conceptsales Academy. In deze Academy werden zij getraind op de principes van Outside-in selling waarin de psychologie van verkopen, presentatietechnieken op basis van story telling, en de door Conceptsales ontwikkelde CLUSS centraal staat. Het trainingsprogramma van KPN is vorig jaar gestart en bestaat uit meerdere modules, een terugkomdag en theorie- en praktijkexamens.

De deelnemers zijn nu goed in staat om te verkopen vanuit de behoefte van de klant. Door het stellen van de juiste vragen en door te vragen op specifieke uitdagingen en verbeterpunten bij de klant zijn de accountmanagers in staat samen met de klant een oplossing te vormen die past binnen de organisatie.

“Een goede verkoper is in staat de klant te helpen bij het inkoopproces en diens behoefte goed boven tafel te krijgen om gezamenlijk met de klant een oplossing te vormen. Hierin onderscheidt de verkoper zich van concollega’s en dit zorgt ervoor dat de klant zich veel meer geholpen voelt en de oplossing beter begrijpt. Uitgangspunt hierbij is: hoe meer je probeert te overtuigen, hoe minder overtuigd de klant zal zijn. De klant moet zelf de pijn en de impact benoemen zodat je daarna samen met de klant kunt kijken naar een passende oplossing en een gezamenlijk doel.” zegt Remco Rijnhart, manager trainingen bij Conceptsales

Langs deze weg wil Conceptsales de mensen van KPN C&C heel hartelijk feliciteren met de certificering en veel succes en plezier wensen in de komende sales cycles!


Auteur: Peter Vos

Peter is Marketing Management Consultant bij Conceptsales en houdt zich bezig met marketing strategie, marketing automation, leadgeneratie, vercommercialisering diensten en innovatie bij opdrachtgevers.

Deel deze informatie eenvoudig met anderen: Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter