033 - 7600530 info@conceptsales.nl

Afgelopen twee weken heb ik 54 websites van ICT-bedrijven kritisch bekeken vanuit e-commerce perspectief. Hierbij kwamen een aantal opvallende conclusies naar voren.

Op de gemiddelde website verwacht ik nagenoeg geen gekwalificeerde leads

Er kan nog veel verbeterd worden aan de websites van Nederlandse ICT-bedrijven. Allereest moet de organische vindbaarheid van deze sites verbeteren om beter in te spelen op grote groepen mensen die oplossingen zoeken. Een heel belangrijk punt van verbetering is de vertaling van wat het ICT-bedrijf levert naar klantvoordelen en dit voor een bezoeker logisch gestructureerd weer te geven. Bovendien is er veel winst te behalen met het bieden van waardevolle informatie die bezoekers helpt een oplossing te vinden voor uitdagingen en problemen. Dit zorgt ervoor dat men in het aankoopproces de informatie van dit ICT-bedrijf gaat gebruiken, waardoor de kans vele malen groter is dat men hier ook uiteindelijk gaat kopen. Hoewel er nog een behoorlijke kloof zit tussen de professionalisering van e-commerce bedrijven en ICT-bedrijven, hoop ik dat u zich, mede door deze onderzoeksresultaten, nog meer bewust bent dat van een website een leadgenerator maken meer is dan een contactformulier en een submit button.

Leadgeneratie is veel meer dan een contactformulier en een submit button.

De onderzochte websites hebben de volgende geconsolideerde score gekregen:

oordeel_ICT-sites

   

Download het hele rapport inclusief nuttige tips en aanbevelingen GRATIS

Webreport
[contact-form-7 id=”5205″ title=”Download web rapport”]

Auteur: Peter Vos

Peter is Marketing Management Consultant bij Conceptsales en houdt zich bezig met marketing strategie, marketing automation, leadgeneratie, vercommercialisering diensten en innovatie bij opdrachtgevers.

Deel deze informatie eenvoudig met anderen: Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter