033 - 7600530 info@conceptsales.nl

13 mei 2009Meer dan één op de vijf Nederlandse bedrijven maakt gebruik van managed services, waarbij één of meerdere ICT-taken worden beheerd door een externe partij. Het verschil tussen managed services en outsourcing is dat er geen overgang plaatsvindt van ICT-personeel of ICT-infrastructuur.

Van de bedrijven die managed services toepassen heeft meer dan 75% zijn vaste telefonie-omgeving op die manier ingeregeld. Tevens neemt 59% managed services af in relatie tot VoIP. Managed services-oplossingen kunnen via outsourcing, co-sourcing, insourcing of een joint-venture worden gerealiseerd. Co-sourcing is veruit de populairste optie wanneer bedrijven managed service toepassen op het gebied van applicaties en datacenters. Volledige uitbesteding is de meest gebruikte vorm bij hosting en vaste telefonie. Insourcing, waarbij het beheer wordt uitgevoerd door derden binnen de eigen organisatie, is de meest gebruikte vorm bij carrier en wan/vpn infrastructuur.

Het belangrijkste criterium om te kiezen voor managed services is het verhogen van de flexibiliteit (22,6%), gevolgd door continuïteit van het netwerk of platform (21%). Kleinere bedrijven leggen bij managed services de nadruk op kostenbesparingen.

Bron: Managers Online

Auteur: Juri Pietersen

Juri is business lead bij Conceptsales en houdt zich bezig met sales strategie, salestraining, portfolio ontwikkeling en innovatie bij opdrachtgevers

Deel deze informatie eenvoudig met anderen: Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter