033 - 7600530 info@conceptsales.nl

De manier waarop bedrijven ICT-diensten kopen verandert. Uw huidige en toekomstige klanten kijken steeds meer naar de business value van uw oplossingen. Voor uw verkopers betekent dit een compleet andere verkoopaanpak. In de exclusieve Sales Academy van Conseptsales leren verkopers hoe ze succesvol worden en blijven door de juiste vragen te stellen en samen met uw klant tot een oplossing te komen die waarde toevoegt aan zijn bedrijfsdoelstellingen. De sales academy bedoeld voor succesvolle ICT-diensten verkopers, waarvan u ook in de toekomst mooie omzetcijfers verwacht. Daarnaast is er de management module, die focust op het begeleiden van deze verkopers door algemene directie en sales management. Mocht u vragen hebben, dan kunt u natuurlijk bellen of op de knoppen ‘afspraak maken’ of ‘bel me terug’ klikken.

Locatie en data

Alle modules worden centraal in Nederland gegeven op het hoofdkantoor van Conceptsales in Hilversum. De dagen in 2011 zijn:

07 maart Module 1
14 maart Module 1
15 maart Module 1
28 maart Module 1
29 maart Module 1
26 april Module 2
09 mei Module 2
10 mei Module 2
23 mei Module 2
24 mei Module 2
20 juni Module 3
12 september Module 3
13 september Module 3
26 september Module 3
27 september Module 3
31 oktober Module 4
01 november Module 4
21 november Examen
22 november Uitrijking & borrel

Modules

Er zijn vier modules gedefinieerd die zijn opgezet op basis van de Conceptsales salescycle. Hierbij is gekeken welke vaardigheden verkopers in iedere fase nodig hebben om hoge toegevoegde waarde diensten te verkopen. Het gaat hierbij niet om algemene salesvaardigheden maar juist om die vaardigheden die nodig zijn bij het succesvol kunnen verkopen van:

  • Hoge toegevoegde waarde diensten
  • Abstracte diensten en/of concepten (i.p.v tastbare producten)
  • Functionaliteit i.p.v. Hardware/software

Deze situaties kenmerken zich onder andere door:

  • Verkopen op directieniveau in plaats van IT-managementniveau
  • Een complexe DMU bestaande uit meerdere personen en stakeholders met eigen belangen
  • Een complexe, langdurige salecycle van gemiddeld 6-9 maanden

Module 1 – Doelgroepbepaling en benadering:

duur 5 dagen (4 dagen training + 1 terugkom/evaluatie dag)

Doel:

Na deze module is de kandidaat in staat potentiële doelgroepen te bepalen en te kwalificeren.

  • Is hij/zij bekend met verschillende acquisitiemethodes voor het verkopen van hoge toegevoegde waarde diensten.
  • Hij/zij kan zelfstandig hoogwaardige leads genereren en deze op de juiste manier kwalificeren.
  • Hij/zij weet op verschillende manieren nieuwe sales cycles te initiëren voor het verkopen van hoge toegevoegde waarde diensten.

Module 2 – Opportunity ontwikkeling

duur 5 dagen (4 dagen training + 1 terugkom/evaluatie dag)

Doel:

Na deze module is de kandidaat in staat:

  • Succesvol de eerste gesprekken met de klant te voeren waarbij de klant centraal staat.
  • Te achterhalen wat de achterliggende pijn/probleem/behoefte is van de klant.
  • De Toegevoegde waarde van de oplossing te creëren en verhogen.
  • Te bepalen wat het onderscheidend vermogen van zijn oplossing en zijn bedrijf is.
  • Gezamenlijk met de klant te bepalen hoe de oplossing eruit ziet.
  • Gezamenlijk met de klant de specifieke waarde van de oplossing te bepalen.
  • De DMU in kaart brengen.
  • De stappen te identificeren die genomen moeten worden om tot een beslissing te komen.

Module 3 – Salescyle management en overtuigen

duur 5 dagen (4 dagen training + 1 terugkom/evaluatie dag)

Doel:

Na deze module is de kandidaat in staat om

  • Opportunities te bewaken en succesvol naar de eindfase te begeleiden.
  • De klant het vertrouwen te geven dat zijn organisatie de oplossing kan leveren.
  • Multilevel selling toe te passen.
  • Een kwalitatief hoogwaardige offerte te schrijven.

Module 4 – Opportunity afsluiten

duur 3 dagen (2 dagen + 1 terugkom/evaluatie dag)

Doel:

Na deze module is de kandidaat in staat om het maximale resultaat uit de gecreëerde opportunities te halen en deze succesvol om te zetten in orders.

Prijzen

De prijs voor bovengenoemde Sales Academy inclusief coaching bedraagt € 9.500 per deelnemer.
Daarnaast zijn er twee mogelijkheden om een driedaagse training ‘verkopen van toegevoegde waarde’ te volgen:

  1. In de vorm van een bedrijfstraining, met 6 tot 15 deelnemers. De prijs hiervan is € 15.000.
  2. Of bij open inschrijving (waarbij ook andere bedrijven deelnemen). De prijs is € 2.900 per deelnemer.

Alle prijzen zijn inclusief locatiekosten, lunch, dranken en trainingsmateriaal

Directie en (Sales)management

Om de training goed te borgen binnen uw organisatie en ervoor te zorgen dat de opgeleide sales op een effectieve manier door uw eigen salesmanagers worden gecoacht is er de management module. Lees hier meer.

Voorinschrijving

Bent u geïnteresseerd in de Conceptsales Academy, dan kunt u zich hier alvast registreren. U verplicht zich hiermee nergens toe, maar bent wel verzekerd van plaatsen.

[contact-form 5 “voorinschrijving_academy”]

Auteur: Peter Vos

Peter is Marketing Management Consultant bij Conceptsales en houdt zich bezig met marketing strategie, marketing automation, leadgeneratie, vercommercialisering diensten en innovatie bij opdrachtgevers.