033 - 7600530 info@conceptsales.nl
Marco van der Drift

Marco van der Drift

In deze “uitgelicht” stellen we voor: Marco van der Drift, 44 jaar en sinds 1 oktober 2008 marketingmedewerker bij Conceptsales.

In 1987 zette ik mijn eerste stappen in de ICT-wereld. Vers van de H.T.S. ging ik aan de slag bij Repko Datacomms. Dat was in de tijd dat een V.22 modem meer dan duizend gulden kostte en een techneut die zo’n apparaat aan de praat kreeg door de klant als een tovenaar werd beschouwd. Gedurende bijna 13 jaar heb ik bij Repko en, na de overname door Triple P in 1992, bij Triple P Services met veel plezier diverse functies bekleed op het gebied van administratie, sales, salessupport, kwaliteitsmanagement (ISO-certificering), automatisering en marketing. Vanaf november 1999 heb ik als Manager IT en Processen een uitstapje gemaakt naar de golfbranche om enige maanden geleden toch weer terug te keren naar waar ik écht thuishoor: de ICT-branche bij Conceptsales!

Toen ik Triple P Services verliet in 1999, bevond het zich net in de overgangsfase van hardwarereparatieservices naar softwareservices en ICT-beheerdiensten. Dat bracht allerlei interessante uitdagingen met zich mee op het gebied van marketing, sales en operations. Ik was dan ook aangenaam verrast om te horen dat Conceptsales zich juist op die gebieden én uitdagingen heeft gespecialiseerd en er zelfs een zeer doordacht en succesvol programma voor heeft ontwikkeld met een verrassend korte doorlooptijd. Er was dan ook weinig overtuigingskracht voor nodig om mij over de streep te trekken.

Ondertussen werk ik al weer een aantal maanden bij Conceptsales, waar ik enthousiast aan diverse marketingtaken ben begonnen zoals de ConceptSales nieuwsbrief, het beheer van de website en de kennisportal. Ook de optimalisatie van een aantal processen op het snijvlak van marketing en automatisering was een leuke uitdaging. Last but not least lever ik ook een actieve bijdrage aan het ontwikkelen van dienstenportfolio’s bij klanten. Daarbij ontwikkelen we in korte tijd voor elke dienst een “Saleskit”, bestaande uit een functionele dienstbeschrijving, salespresentatie, brochureteksten, calculatietool, standaardofferte, SLA en een beschrijving van de beheeractiviteiten.
Kortom, we leveren dat wat een ICT-bedrijf nodig heeft om succesvol een dienst te verkopen en operationeel winstgevend te leveren. Mijn ICT- en proceskennis komen binnen Conceptsales op een fantastische manier samen, intern over de marketing-as en bij klanten bij de portfoliobouw.

Auteur: Juri Pietersen

Juri is business lead bij Conceptsales en houdt zich bezig met sales strategie, salestraining, portfolio ontwikkeling en innovatie bij opdrachtgevers

Deel deze informatie eenvoudig met anderen: Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter