033 - 7600530 info@conceptsales.nl

Twitter is hot bij veel mensen. Het is een soort micro-blogging waarin je volgers kunt laten weten wat je aan het doen bent of wat er speelt. Leuk voor idolen zodat je fans je kunnen volgen… maar wat kunnen bedrijven met Twitter?

Zoals gezegd is Twitter een redelijk nieuw medium waarin in maximaal 140 tekens berichten kunnen worden gepubliceerd. Volgers (Followers) ontvangen deze berichten in hun eigen Twitter of in een andere applicatie. Twitter beschikt namelijk over een zogenaamde API, waardoor je deze berichten in andere applicaties kunt integreren. Hierbij valt bijvoorbeeld te denken aan LinkedIn. Een leuke manier om mensen (die het interesseert) op de hoogte te houden wat er gebeurt.

twitter-logoTerug naar de vraag wat bedrijven hiermee kunnen. Ten eerste is Twitter een mooi instrument om medewerkers op de hoogte te stellen van nieuws. Interne communicatie dus. Zorg dat de medewerkers de Twitternieuwtjes volgen van je bedrijf en altijd op de hoogte zijn van het laatste nieuws. Conceptsales publiceert al het nieuws (automatisch met een API vanuit ons CMS) in Twitter. Dit kun je volgen op www.twitter.com/conceptsales.

Het delen van kennis met collega’s

Via Twitter kunnen medewerkers snel en gemakkelijk kennis en nieuwtjes met elkaar delen.

Het doen van meldingen en oproepen

Je kunt in Twitter een bedrijfsaccount aanmaken en werknemers deze laten volgen. Via dit account kun je urgente bedrijfsmeldingen en nieuwtjes verspreiden.

Op het moment dat Twitter veelvuldiger wordt gebruikt wordt het ook een goed instrument naar geïnteresseerden, prospects en klanten. Hiermee wordt het dan interessant voor:

Verkoop

Leuke aanbiedingen, nieuwe producten, interessante bedrijfsontwikkelingen en nieuw verschenen artikelen kun je in Twitter communiceren om leads te genereren.

Het bouwen van netwerken/communities

Gebruikers van producten/diensten kunnen in een gebruikersgroep worden geplaatst om ervaringen, gebruik en tips uit te wisselen.

Merkbeleving

Innovatieve bedrijven maken gebruik van nieuwe vormen van marketing. Twitter is één van die middelen waarmee u kunt laten zien dat u de concurrenten voor bent. Door Twitter op een originele manier te gebruiken (en dus niet nutteloze informatie te verspreiden) kunt u hiermee zeker uw merkbeleving verbeteren.

Het bieden van service

Twitter kan worden gebruikt om klanten op de hoogte te houden van produkt updates, dienstontwikkelingen etcetera.

Handige tip: Wil je weten wat er in Twitter allemaal over je bedrijf wordt geschreven, type dan in Google “site: twitter.com <<jebedrijfsnaam>>”



Auteur: Peter Vos

Peter is Marketing Management Consultant bij Conceptsales en houdt zich bezig met marketing strategie, marketing automation, leadgeneratie, vercommercialisering diensten en innovatie bij opdrachtgevers.

Deel deze informatie eenvoudig met anderen: Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter